محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

مجمع جهانی تالابهای آینده - ایران

کمتر از یک ماه به برگزاری مجمع جهانی تالابهای آینده به میزبانی ایران باقی مانده است و بیش از دوماه است که به طور مستقیم درگیر کارهای مقدماتی و دبیرخانه ای این اجلاس مهم می باشم که امیدوارم در پایان شاهد نتایج مثبت ملی و بین المللی در حوزه حفاظت از محیط زیست و نگاه ویژه به تالابها در سراسر جهان باشیم.

این اجلاس به مناسبت چهلمین سالگرد امضای کنوانسیون تالابها در شهر رامسر ایران و به منظور تبادل تجربیات کارشناسان ارشد و مقامات مسئول حفاظت از تالابها برنامه ریزی شده است و در این راستا طی دعوتنامه مشترکی از  طرف دبیرخانه کنوانسیون رامسر در ژنو و سازمان حفاظت محیط زیست ایران، از کلیه وزرای محیط زیست، جنگلداری و منابع آب جهان و همچنین نمایندگان دولتی و غیر دولتی متولی حفاظت از تالابها، به منظور شرکت در این همایش جهانی دعوت بعمل آمده است.  

                                        

حضور یکی از حاضرین در مراسم انعقاد کنوانسیون در سال  1971 یعنی  پروفسور " Mr. Eckhart Kuijken" کارشناس و محقق بلژیکی در امور حفاظت از تالابها و محیط زیست، انتخاب سه فعال زیست محیطی در سه سطح ملی، منطقه ای و بین المللی که خدمات ارزنده ای در حفظ و صیانت از تالابها بعنوان اکوسیستمهای زنده داشتند ، ارایه تجربیات، معرفی چالشهای پیش رو و برنامه های روبه جلو در نگهداری از تالابهای جهان و حضور وزیران و مقامات عالیرتبه بین المللی طی یک روز اجلاس اصلی در تهران درتاریخ 5 مارس 2011 (14 اسفندماه 1389) از مهمترین رویدادهای این اجلاس خواهد بود.

بازدید از سایت رامسر و جاذبه  های طبیعی و زیست محیطی این شهر زیبا در روز 6 مارس (15 اسفندماه ) برنامه پایانی این مجمع مهم جهانی خواهد بود.  

سایت رسمی اجلاس :

www.40ramsar.com