محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

اصطلاحات زیست محیطی

مدتها قبل، یکی از دوستان از من خواسته بود که واژه نامه اصطلاحات زیست محیطی را هم در وبلاگ داشته باشم، هرچند واژه نامه بسیار قوی به صورت لینک در صفحه می باشد اما امروزدر ادامه نگارشهای وبلاگی موج سوم ، ترجیح دادم درمورد تعریف چند اصطلاح زیست محیطی پیرامون گرمایش جهانیست ، مطلبی داشته باشم.

تغییرات اقلیمی Climate Change: تغییرات تدریجی و بلند مدت در نقشه های مربوط به آب و هوا در مقیاس کل کره زمین است. دانشمندان معتقدند که فعالیت های انسان تغییرات آب و ها را تحت تأثیر قرار می دهد و سبب شتاب دادن به سرعت این تغییرات می شود.

گرمایش جهانی  Global Warming: واژه ای است که اغلب به طور مترادف با عبارت تغییر آب و هوا استفاده می شود (رجوع شود به مطلب بالا) و به تغییرات تدریجی در نقشه های هوای جهان که توسط پژوهشگران رصد می شود، اطلاق می گردد و گویای این واقعیت است که میانگین درجه حرارت کره زمین در حال افزایش است

آلودگی هوا Air pollution : رکیب شدن جو با آلاینده هایی نظیر گازهایی که از کارخانه های  تولیدی، ساختمانی، نیروگاه ها و وسائط نقلیه انتشار می یابد و برای سلامتی انسان و بهداشت محیط زیست زیان آور است.

شاخصهای کیفیت هوا Air Quality Indicators : حدود قانونی که دولت برای تعیین حداکثر میزان قابل قبول آلودگی ها یا آلاینده ها در جو مشخص نموده است.

فرمان قانونی برلین The Berlin Mandate : "تصمیم طرف های ذی نفع" که در اوّلین نشست کنفرانس طرف های ذینفع کنوانسیون سازمان ملل متحد درباره تغییرات اقلیم (COP-1) گرفته شد تا روشی را قبل از سال  2000برای تقویت تعهدات کشورهای صنعتی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از طریق تدوین یک پروتکل و یا هر وسیله قانونی دیگراتخاذ کند.

پیمان مونترال The Montreal Protocol : پیمانی بین الملی است در مورد موادی که سبب تخریب لایه ازن می شود و در سال 1987 خواستار توقف تدریجی تولید و مصرف ترکیباتی شد که سبب تخریب لایه ازن در فضا می شود -- این ترکیبات عبارتند از کلروفلوئوروکربن ها (CFCs)، هالون ها، تتراکلرید کربن و متیل کلروفرم. این برنامه در سال 2000 در مورد اکثر مواد فهرست شده انجام شد و در سال 2004 در مورد متیل کلروفرم بمورد اجرا گذاشته شد.

پیمان کیوتو Kyoto Protocol  : اصلاحیه ای الحاقی به کنوانسیون ساختاری سازمان ملل در باره تغییرات اقلیمی (UNFCCC) است. کشورهایی که این پیمان را امضا کردند مسئولیت کاهش انتشار دی اکسید کربن و پنج نوع گاز گلخانه ای دیگر را به عهده گرفتند و تعهد کردند در صورت نگهداری میزان کنونی این گازها و یا افزایش انتشار آن ها که به گرمایش جهانی ارتباط داده شده است، مسئله را جبران کنند.

زیست تجزیه پذیرBio Analyzable : به توانایی تجزیه یک ماده در طول زمان  و در اثر مجاورت با خورشید، باد، آب و موجودات زنده میکروسکوبی اطلاق می شود. بسیاری از محصولاتی که از گیاهان و حیوانات به دست می آید -- مانند کاغذ، پارچه و غذا -- تجزیه های زیستی هستند.

ضبط کربن  Carbon Sequestration:  روشی است که انتشارات گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد و این کار از طریق جذب دی اکسید کربن در جایی که این گاز تولید می شود و انباشت آن در زیر زمین برای دهها سال و یا حتی قرن ها  انجام می شود می باشد

کلروفلوئوروکربن ها (CFCs) : گروهی از مواد شیمیایی هستند، که زمانی استفاده از آن ها به عنوان ماده سردکننده، ماده اطفای حریق و ماده مولد فشار در افشانه ها معمول بود و سبب  سوراخ شدن لایه حفاظتی ازن در جو فوقانی کره زمین شد. به دنبال توافق نامه ای که در سال 1987 به امضاء رسید و به عنوان "پروتکل مونترال" معروف است، استفاده از بسیاری از سی اف سی ها منع شده است.

لامپ های فلورسنت کم مصرف (CFLs)  : لامپ هایی هستند که از انرژی به مراتب کم تری استفاده می کنند و 10 برابر بیش تر از لامپ های رشته ای معمول عمر می کنند.

سوخت های فسیلی Fossil Fuels  : زغال، نفت و گاز طبیعی را شامل می شود، منابع تجدید نابذیری از انرژی هستند که از هیدروکربورهایی که در اثر فسیل شدن باقیمانده گیاهان و حیوانات در اثر فشار های وارده و فعل و انفعالات کره زمین در طول میلیون ها سال تشکیل شده است به دست می آیند.

انرژی حرارتی زمین Geothermal energy : انرژی که از حرارت طبیعی و منابع آبی درون زمین مانند آتشفشان ها و چشمه های آب گرم به وجود می آید.

گازهای گلخانه ای Green house Gases : شامل بخار آب، دی اکسید کربن، اکسید نیتروژن، ازن و متان است که در اثر برخی از فعالیت های انسان در مقادیر زیاد رها می شود و بسیاری بر این عقیده اند که به روند گرمایش جهان کمک می کند.

غلظت گازهای گلخانه ای Density of Green house Gases : مقیاسی است برای اندازه گیری گازهایی که از هر پوند محصول تولید شده منتشر می شود.

تأثیر گازهای گلخانه ای Effects of Green house Gases : چگونگی افزایش درجه حرارت کره زمین را تشریح می کند که این افزایش به دلیل انباشت گازهای معینی در جو از قبیل بخار آب، دی اکسید کربن، اکسید نیتروژن و متان که سبب جذب انرژی خورشیدی می شود و از جدا شدن حرارت آن به داخل فضا جلوگیری می کند، ایجاد می شود.

هیدروکربور Hydro carbora  : ترکیب شیمیایی آلی متشکل از هیدروژن و اتم های کربن است

لایه ازنOzone Layer : ترکیبی شیمیایی است که از سه اتم اکسیژن تشکیل شده است. در سطح زمین، ازن آلاینده ای است که موجب تحریک دستگاه تنفسی می شود. در استراتوسفر، ازن لایه ای حفاظتی است که کره زمین را در برابر اشعه زیانبار ماوراء بنفش محافظت می کند

.آفت کش Pesticide : ماده ای است که  در کارخانه تولید می شود و یا به طور طبیعی وجود دارد و از آن برای از بین بردن و یا راندن موجودات زنده ای که به محصولات صدمه می زنند و یا سبب انتشار بیماری می شوند در فضای باز، برای حفاظت از محصولات، در تأسیسات ذخیره سازی و در منازل بکار برده می شود. بعضی از آفت کش ها می توانند برای گونه های غیر حشره ای سمی باشند و در خاک و آب دوام بیاورند.

انرژی تجدید پذیرRenewable energy : به منابع پایدار سوخت و نیرو اطلاق می شود مانند حرارت زمین، زیست انباشت، باد و خورشید.

مه دود Smog : عبارت است از ابری از آلاینده های هوا ، گرد و غبار، دود گازهایی که کارخانجات و اگزوز وسایل نقلیه تولید می کنندو معمولاً بر روی مناطق شهری متمرکز است. مه دود می تواند سبب بروز یا تسریع ناراحتی های دستگاه تنفسی شود. اجزاء شیمیایی تشکیل دهنده مه دود عبارتند از ازن، دی اکسید سولفور، دی اکسید نیتروژن و منو اکسید کربن.

نظرات 80 + ارسال نظر
امیر سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 23:10 http://amir-perspolisi.blogsky.com/

سلام وبلاگ خیلی زیبایی داری
ممنون میشم به وبلاگ منم سر بزنی
فقط نظر یادت نره
میدونستی که وبلاگت معدن طلاست؟چرا نمیخوای از وبلاگت علاوه بر تفریحی بودنش استفاده مالی بکنی؟
آیا میدونستی از طریق وبلاگت میتونی درامد ثابت ماهیانه داشته باشی و حتی اگه خودتم نخواستی فعالیت کنی از طریق زیرمجموعه هات که تو سیستم عضو میکنی ماهیانه در آمد ثابت داشته باشی؟اینا اصلا کاری نداره و چند دقیقه بیشتر وقتتو نمیگیره.با گذاشتن بنرهای تبلیغاتی سیستم اکسین ادز به ازای هر کلیک که روی تبلیغاتت بشه تا سقف 70 تومان پورسانت میگیری و به ازای هر نفر که به سایت دعوت کنی مبلغ 100 تومان پورسانت میگیری و به ازای هر کلیک که رو تبلیغات زیر مجموعه هات بشه مبلغ 5 تومان پورسانت میگیری.این عالی نیست؟تازه اگرم نخواستی این فعالیت ها رو بکنی میتونی فقط عضو سایت بشی و از ابزار وبمستر فوق العاده سایت برای زیبایی سایت و افزایش آمار بازدیدهای وبلاگت استفاده کنی.که کاملا رایگانه مثل سیستم تبادل لینک و پیلم نما و خبرنامه . میتونی هر روز خودت 1 بار روی تبلیغات متنی و روی تبلیغات گرافیکی وبلاگت کلیک کنی و پورسانتشو گیری.حالا اگه تصمیم گرفتی تا عضو سایت بشی از طریق لینک زیر میتونی اینکارو بکنی:
http://www.oxinads.com/?a=2216

سلام
از تعریفت ممنون
روی پیشنهادت هم فکر میکنم

حسن ابراهیمی بسابی شنبه 23 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 18:40 http://farhangsarayebafgh.blogfa.com

سلام بر آشنای غریبه
انشاالله در کلیه امور موفق و موید باشید. از اینکه لطف کردید و به وبلاگ بنده سری زدید ممنون و سپاسگذارم . منتظر نظرات شما هستم و در رابطه با (چی ) یک واژه غلط کلیدی بود و قرار بود هر کس به این مسئله پی ببرد یک جلد کتاب واژگان فارسی هدیه بگیرد٬ و درضمن درست کردم منتظر ارسال آدرس پستی شما جهت ارسال کتاب هستم.

حسن ابراهیمی بسابی یکشنبه 24 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 11:26

امیدوارم شما نیز دوره آموزشی فشرده را با موفقیت گذرانده باشید.

جل الخالق، کدوم دوره آموزشی؟ فکر کنم توانمندسازی منابع انسانی رو منظورتون باشه، بله خوشبختانه دوره خوبی بود

حسن ابراهیمی بسابی یکشنبه 24 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 11:48

سلام بر آشنای غریبه
لطفا در صورت امکان یک طرح و قالب فرهنگی زیبا اگر دارید همچون قالب زیبای سایت خودتان برایم ارسال فرمایید.چرا که تمام زحمات به دوش شما است . انشاالله جبران کنم.ضمنا از مطالب غنی شما استفاده نموده و دارم.

سلمان زلفخانی یکشنبه 24 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 17:38

سلام
ضمن تبریک پیشاپیش عید غدیر خدمت جنابعالی ، مزاحم شدم بپرسم که آیا اطلاعاتی در خصوص هزینه های زیست محیطی به ازای هر یک کیلووات ساعت تولید برق یافتید یا خیر ؟

سلام
عید شما هم مبارک
متاسفانه از طریق همکاران خیر،اما فردا جلسه ای در مجمع هستم که حتما اونجا پیگیری مجدد خواهم کرد

امیر دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 22:37 http://to-fall-in-love.blogfa.com

شقایق گفت:با خنده نه بیمارم، نه تبدارم

اگر سرخم چنان آتش حدیث دیگری دارم

گلی بودم به صحرایی نه با این رنگ و زیبایی

نبودم آن زمان هرگز نشان عشق و شیدایی

یکی از روزهایی که زمین تبدار و سوزان بود

و صحرا در عطش می سوخت تمام غنچه ها تشنه

ومن بی تاب و خشکیده تنم در آتشی می سوخت

ز ره آمد یکی خسته به پایش خار بنشسته

و عشق از چهره اش پیدای پیدا بود ز آنچه زیر لب

می گفت :

شنیدم سخت شیدا بود نمی دانم چه بیماری

به جان دلبرش افتاده بود- اما

طبیبان گفته بودندش

اگر یک شاخه گل آرد

ازآن نوعی که من بودم

بگیرند ریشه اش را و

بسوزانند

شود مرهم

برای دلبرش آندم

شفا یابد

چنانچه با خودش می گفت بسی کوه و بیابان را

بسی صحرای سوزان را به دنبال گلش بوده

و یک دم هم نیاسوده که افتاد چشم او ناگه

به روی من

بدون لحظه ای تردید شتابان شد به سوی من

به آسانی مرا با ریشه از خاکم جداکرد و

به ره افتاد

و او می رفت و من در دست او بودم

و او هرلحظه سر را

رو به بالاها

تشکر از خدا می کرد

پس از چندی

هوا چون کوره آتش زمین می سوخت

و دیگر داشت در دستش تمام ریشه ام می سوخت

به لب هایی که تاول داشت گفت:اما چه باید کرد؟

در این صحرا که آبی نیست

به جانم هیچ تابی نیست

اگر گل ریشه اش سوزد که وای بر من

برای دلبرم هرگز

دوایی نیست

واز این گل که جایی نیست ؛ خودش هم تشنه بود اما!!

نمی فهمید حالش را چنان می رفت و

من در دست او بودم

وحالا من تمام هست او بودم

دلم می سوخت اما راه پایان کو ؟

نه حتی آب، نسیمی در بیابان کو ؟

و دیگر داشت در دستش تمام جان من می سوخت

که ناگه

روی زانوهای خود خم شد دگر از صبر اوکم شد

دلش لبریز ماتم شد کمی اندیشه کرد- آنگه

مرا در گوشه ای از آن بیابان کاشت

نشست و سینه را با سنگ خارایی

زهم بشکافت

زهم بشکافت

اما ! آه

صدای قلب او گویی جهان را زیرو رو می کرد

زمین و آسمان را پشت و رو می کرد

و هر چیزی که هرجا بود با غم رو به رو می کرد

نمی دانم چه می گویم ؟ به جای آب، خونش را

به من می داد و بر لب های او فریاد

بمان ای گل

که تو تاج سرم هستی

دوای دلبرم هستی

بمان ای گل

ومن ماندم

نشان عشق و شیدایی

و با این رنگ و زیبایی

و نام من شقایق شد

گل همیشه عاشق شد

محمدرضا سه‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 20:06 http://www.sivar1.blogfa.com

سلام دوست عزیز. دنا در حال نابودی به سر می برد. ما ساکنان کوهپایه ای دنا اعتراض خود را نسبت به بی توجهی مسئولین اعلام کرده ایم ولی متاسفانه هیچ عکس العملی از طرف آنها مشاهده شده بنابراین دوست عزیز در صورت امکان اعتراض ما را که در زیر لینک آن داده شده است را در صورت امکان در وبلاگ خودتان قرار دهید. با تشکر.
http://www.sivar1.blogfa.com/post-48.aspx

زئوس سه‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 23:54

سلام .چه طرح قشنگی زدین
ممنون که این واژه نامه رو زدین.خوشحالم که یکی از پیشنهادام رو عملی کردین
راستی عید هم تبریک نرگس خانم
ما همیشه به یاد شما هستیم
یا علی

ابوطالب آقائی چهارشنبه 27 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 23:11 HTTP://WWW.TARRAHIFAZAYESABZ.BLOGFA.COM

عید غدیر .پیوند ولایت و رسالت بر شما مبارک

elyma پنج‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 17:55 http://iran-history.blogsky.com

سلام و درود ....
نرگس جان خوشحال هستم که همچنان جاری هستید . ما هم دوباره به جمع وبلاگ نویسان آمدیم . امیدوارم موفق باشید .....
بدرود .....

محسن تیزهوش جمعه 29 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 00:44

عجب قالبی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خیلی زیباست.عجب عکسی داره.
باید سلیقه شما را تحسین کرد.
م.ت

تشکر!!!!!!!!!!!!!!
باتعریفای شما باورم شد که عجب سلیقه ای دارم!!!!!!!

نادر جمعه 29 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 10:09 http://www.caramia.persianblog.ir

مطالب وبلاگ شما هم آموزنده بود و هم جالب و زیبا ...
امیدوارم همیشه سلامت و موفق باشید .

تشکر
مطلب شماهم در مورد رومئو و یلدا جالب بود

امین جمعه 29 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 11:24 http://sabz87.blogfa.com

سلام
آفرین هم مطالب خوبی داری هم قالب
هم عیدت مبارک
موفق باشی

سلام
تشکر و عید شما هم مبارک

افشین شنبه 30 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 03:00 http://rooidad.blogfa.com

[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]

شب یلدا؛ شب چله، شب ایرانی ..... ** یلدا فرخنده باد **


ایرانیان سی ام آذر ماه با جشنی شبانه با آخرین روز پاییز وداع می گویند.....

جشنی که از آن به عنوان جشن شب چله یا شب یلدا نام برده می شود...

[گل] شب چله برای ایرانیان شب تولد میترا خداوندگار روشنایی است...

آنها طولانی ترین شب سال را با گفت و شنود....

و خوردن آجیل و میوه های سرخ فام...

به امید پیروزی روشنی بر تاریکی سپری می کنند.... [گل] ** ما هستیم ** [گل] [خداحافظ]

امین شنبه 30 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 11:32

http://man-va-del.blogfa.com/
جالبه بخون

سلمان زلفخانی یکشنبه 1 دی‌ماه سال 1387 ساعت 17:16

با سلام
از لطف تان سپاسگزارم .

رامن دوشنبه 2 دی‌ماه سال 1387 ساعت 06:00 http://baallaan.wordpress.com

با درود فراوان به بانونرگس

وب تان خیلی قشنگ شده!! خیلی !!

از زحمتی که برای واژه نامه کشیدید خیلی ممنون. خیلی عالی بود.

از ای میل و پیام های تان خیلی سپاس گزارم.

گُل + گُل + گُل :)

درود بر رامن عزیزم
متشکرم گلم

امین چهارشنبه 4 دی‌ماه سال 1387 ساعت 12:21 http://ipcc.blogfa.com

سلام خواهر خوبم
سمیناره منم در مورد گرمایش جهانی سر بزنی خوشحال می شم

محسن دارینی پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1387 ساعت 08:26

سلام خسته نباشید

سلام
از دیدن نشانی از شما بسیار خوشحالم

سمیرا پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1387 ساعت 11:43 http://gavazne-zard.blogfa.com

سلام
اطلاعات جالبی بود که مورد استفادم قرار گرفت .
ممنون.

موفق باشید و پایدار.

سلام
تشکر

elyma پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1387 ساعت 20:00 http://iran-history.blogsjy.com

سلام و درود ....
ای دوست ، تو را چه شده است ؟ که به این سرا نمی آیی ، جهت آپ کردن .......
امیدوارم ، هر کجا باشی خوش باشی ....
پاینده باشی ....

درود
مرا هیچ نشده، کمی گرفتاری زندگانی درگیرم کرده که انشالله رفع خواهد شد و همچنان با محیط زیست جهانی در خدمت خواهم بود

امین دوشنبه 30 دی‌ماه سال 1387 ساعت 15:53 http://amarli.blogfa.com

سلام
خوبی
تو بد دردی افتادم کمکم کن
تو این سایت برو

سعید سه‌شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 00:00 http://f10.blogsky.com/

سلام عزیزم خوبی؟
خیلی وقته ازت خبری نیست؟
وقت کردی بهمون سر بزن اپ کردم با یه موضوع توپ!!!

حافظان پریشان سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 17:21 http://parishanlake.blogfa.com

تیغه های آهنین ماشین های راه سازی این بار نگین فیروزه ای سرزمین فارس را هدف قرار داده اند. زیباترین دریاچه آب شیرین ایران «پریشان» در شهرستان کازرون بدون اخذ هرگونه مجوزی مورد هجوم ماشین های راهسازی قرار گرفته. شما نیز با امضا بیانیه «حمایت از تالاب بین المللی پریشان» به جمع مدافعان زیست محیطی و علاقمندان محافظ این گنجینه ی جهانی که به عنوان «ذخیره گاه زیستکره» نیز محسوب می شود، بپیوندید.
آدرس جهت امضا:
http://parishanlake.blogfa.com/page/petition.aspx
لینک خبر در خبرگزاری مهر:
http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?pr=s&query=??????%20&NewsID=823498
لطفا به هر شکل ممکن این پیام را به اطلاع سایر دوستداران محیط زیست ایران نیز برسانید..

رامن شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:46 http://baallaan.wordpress.com

با درود فراوان

خیلی عالی بود. به خصوص فرق تعریف دو تا اولی.

دست تان درد نکنه.

گُل + گُل + گُل :)

[ بدون نام ] یکشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 11:50

سلام نرگس جان،خوبی عزیزم؟میدونم الان کلی ذوق کردی که باز من اومدم...
در ضمن من هیچ وقت فراموشت نکردم فقط یه مدتی حسابی سرم شلوغ بود و اوقات فراغتی نداشتم که بتونم یه چرخی تو نت بزنم ولی سعی میکنم دیگه این وقفه نیوفته.
بابا دست مریزاد٬تو هم که یک روز قبل از من آپ کرده بودی پس کجایی؟مطالبت واقعا آموزنده بود فقط یاد جزوه های درسی دانشگاه افتادم.
از اینکه تولد امیر هم تبریک گفتی ممنونم...
با مطلب جدیدی به روزم و منتظر نظرات ارزشمندت.

سما یکشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 16:43 http://greenrain.blogfa.com/

بازم سلام نرگس جون.نظر قبلی بی نام و نشون بود گفتم بیام یه ابراز وجودی بکنم تا همون طور که تو دختر باهوش زود متوجه شدی دیگران هم بدونن من زنده ام.
راستی شنیدم به مناسبت اومدن دوباره ی من امروز جشن گرفتی اما ببخشید من نیومدم ...
راستی از لطفتم ممنونم.

باز هم علیک سلام
ای امان از دست تو،
سما خانوم بزار من یه وقت درست حسابی دستم بیاد،هم وبلاگم رو به روز میکنم ، هم مجبورت میکنم بمناسبت حضور من هی جشن بگیری

محسن تیزهوش دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 19:02 http://mohitezist08.blogfa.com/

من تالابم...
زیاد وقت گیر نیست...
منتظرم.

رامن چهارشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 16:51 http://baallaan.wordpress.com

با درود فراوان

امیدوارم حال تان خیلی خوب باشد.

از مهربانی تان، از پیام و از گفتگوی خدا خیلی خیلی ممنونم.

(ولی من خیلی ناراحت شدم که گفتین گرفتار هستید. امیدوارم همه ی کارهای خیلی خوب پیش بروند و شما هیچ وقت ناراحت نباشید. آیا من می توانم کمکی بکنم؟؟ )

همه خیلی به شما سلام می رسانند و تشکر می کنند.

گُل + گُل + گُل :)

درود به رامن عزیزم
از اینکه فراموشم نمی کنی، سپاسگزارم
و همین که برایم دعا کنی بزرگترین کمک برایم است ، تشکر مهربون گل پسر

حسن ابراهیمی بسابی پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:06 http://www.farhangsarayebafgh.blogfa.com

سلام بدون مقدمه میرم سر اصل مطلب یک سری مطالب و تحقیقات در زمینه زیست محیطی منطقه بافق و همچنین شرح وظایف محیط بانان و چکیده ای از عملرد ها و حوزه اختیارات ایشان را میخواهم. با تشکرلطفا به ایمیل بنده که همین اسم با چی میل و یا یاهو فعال هست.

رامن جمعه 18 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 08:14 http://baallaan.wordpress.com

با درود فراوان

من آرزو می کنم و دعا می کنم همه ی کارهای تان خیلی خوب پیش بروند و شما همیشه خوش حال باشید.

گُل + گُل + گُل :)

بامداد چهارشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 10:18 http://bami.persianblog.ir

سلام
من هر روز میام این وبلاگتو میخونم خاله . ولی آخه هیچی نمی فهمم که . کوشولوام خوب . حتی این بابایی ما هم نمی فهمه . چه برسه به ما .

سلام بامی خان
به هرحال شما چه هر روز، چه سالی یه دفعه به من سر بزنی ، برای من دنیا ارزش داره

منتظر شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 10:02 http://www.abdolhmaid.blogfa.com

سلام علیکم:
الحمدالله ماهی دیگر هم از راه رسید و برایم بهانه ای شد تا یکی دیگر از خاطرات شهید عبدالحمید را بازنگری کنم.
امیدوارم که همه شیعیان به درجه رفیع "اخلاص"دست یابند،آمین...

من الله التوفیق.
التماس دعا...

محسن تیزهوش سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 20:47 http://mohitezist08.blogfa.com/

آخرین مطلب...

رامن یکشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 10:12 http://baallaan.wordpress.com

با درود فراوان

فرارسیدن نوروز و سال نو را به شما و خانواده ی گرامی تبریک می گویم.
امیدوارم سال خیلی خوبی داشته باشید.

گُل+گُل+گُل :)

رامن عزیزم
پیام تبریکت را دریافت کردم

محسن تیزهوش سه‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 00:01 http://www.mohitezist08.blogfa.com

آوای محیط زیست ایران منتشر کرد:
نظرسنجی سال 87
در این نظرسنجی شرکت کرده و نظر خویش را در مورد تارنمای اینجانب بیان کنید.
نظرسنجی در قسمت پایین و سمت چپ وبلاگ می باشد. زیاد وقت گیر نیست، منتظر حضور سبزتان هستم.
با تشکر / محسن تیزهوش

mm312 سه‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 08:20 http://mm312.persianblog.ir/

غبار بشوی، زچهره، خود بهار رسید
بهار وزید، بهار شکفت، بهار دمید

زقله ی کوه، ز سینه ی دشت، ز دامن کشت
ز هر چه که سرخ، زهرچه که زرد، زهرچه سپید

زمهر و زمه، از آن خم ره، زقوس قزح
که پل زده است، به خانه ی، ابر زگیسوی بید

زخنده ی گل، زخنده ی،تو زگریه ی من
که از سر مهر، به چهره ی تو، به هدیه چکید

زبرگ گلی، که بر سر باد، زکوچه گذشت
وزآنکه دمی، به شاخه نشست، سرود و پرید

شکفت جهان! غریبه ممان، زروح بهار
اگر چه ترا، هزار امید، شکست و خمید

که شادی وغم، به هستی ما، به یکدگرند
و در پی هم، روند و شوند، نهان و پدید

غریبه ممان! اگرچه ترا، از آنچه گذشت
به هر نفسی، هزار دریغ، به سینه خزید

-از آنکه جهان، شکفته ولی، به خانه تو
که گشته سرا، به اهرمنی، شریر و پلید

نه دانه فشاند، کسی به زمین، به سال کهن
نه دانه شکفت، نه حاصل آن، کسی دروید

نه کارگری، به کارگهی، به کار ستاد
نه هیچ کجا، زضربه ی پتک، جرقه جهید

غریبه ممان! که می گذرد زهر چه حصار
بهار و کنون، تو زنده بدار، بهار امید

غریبه ممان! اگر چه ترا، ز باد خزان
شکسته به رخ، تبسم و اشک، به چهره دوید

مگر که ترا، نمانده به یاد، به بهمن سرد
چگونه بهار! جرقه زد و زبانه کشید

غریبه ممان! اگرچه ترا، ز سرخی گل
به خاطره ها، شراره فتد، ز هر که شهید

غریبه ممان! اگر چه دگر ز جور خزان
ز دست شده ست، شمار گلی که ناشکفید

که آ نکه شکست، که آنکه فسرد، نمرد نمرد
به قفل بزرگ، که سد رهست، شده ست کلید

و در سحری، نه دیر و نه دور، طنین فکنند
به کوه و به دشت، به شهر و به کوه، دهند نوید

که قفل بزرگ، شکسته شد و طلسم شکست
خجسته بهار! بهار بزرگ! زراه رسید

ز راه رسید زراه رسید.... ((اسماعیل وفا یغمائی))


سلام رفیق، پیشاپیش نوروز را تبریک می گم/ سال خوب و با برکتی پیش رو داشته باشی.

محسن تیزهوش چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 16:18 http://www.mohitezist08.blogfa.com

شما را به بازی اعترافات سبز دعوت کرده ام...
لطفا با این طرح نو همراه شوید...

الیما جمعه 14 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 10:41 http://iran-history.blogsky.com

یه سلام بهاری .....
سال خوبی داشته باشید. سالی که نو شده و دردهایی که کهنه می شود ...
و امیدوارم سال جدید این جا را تازه ببینم و یه دستی به سر و روش بکشی .
موفق باشید .....

روشنک شهبازی شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:54 http://zeitoun.blogfa.com

با سلام و تبریک سال نو خدمت دوست خوبم
امیدورام امسال سال شاد و پرباری براتون باشه

نداقنبری پنج‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 00:10 http://www.nedashafagh.blogfa.com

عرض سلام و ادب و تبریک سال جدید

مجنون بی بیابان منتظر قدوم سبز شماست.

ومن الله التوفیق

ناشناس پنج‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:41

روز زمین پاک رو به شما تبریک میگم
راستی سلام

سلام
تشکر آشنای ناشناس

محمد چهارشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:20 http://www.kaviryooz.blogfa.com/

سلام
خسته نباشید
من یه وبلاگ ساختم خواستم یه سر بزنید و منا راهنمایی کنید
به دوستاتون هم منا معرفی کنید.
با تشکر

پارک ملی گلستان هم رفتنی شد...!!! پنج‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:03 http://www.parkgolestan.blogfa.com

لطفا به تاریخها و اقدامات توجه شود! چه برداشت می کنید؟
از تکه تکه شدن پارک ملی گلستان جلوگیری کنیم . . .
تاریخ 23/12/87 استاندار خراسان شمالی درخواست مدیریت بخش شرقی پارک را می کند.
از اتجایی که شوهر خانم جوادی بجنوردی هستند و در تاریخ 13 و 14 فروردین خانم جوادی با مقامات استان جلسه ای مهم داشت . {همزمان اقای علی ابادی در بجنورد حاضر بودند .اقای علی ابادی برای ثبت معنوی و جهانی شدن فدراسیون کشتی پاچوخه در اسفراین حاضر شدند ولی از طرف مقامات استان خراسان شمالی هیچ کس وی را همراهی نکردند و در حالی که در مرکز استان در جلسه مهم با سرکار خانم جوادی حضور داشت.}
درتاریخ 17/1/88 استاندار خراسان شمالی به شماره نامه 2354/1/41 بتاریخ 17/1/88 ، نامه ای به مضمون اینکه ما مدیریت پارک را می خواهیم و سالانه هزاران گردشگر از این مکان رد می شوند و ارزوی دیرینه مردم را از خانم جوادی طلب می کند.
شهریاری نماینده استان خراسان شمالی {عضو کمیسیون امنیت ملی} به شماره 926528 تاریخ30/2/88 به خانم جوادی در رابطه با سهم 43 درصدی از پارک ملی گلستان را کرده ،و ثبت در سازمان محیط زیست کشور به شماره 14217 بتاریخ 4/3/88 ، پاراف سرکارخانم جوادی زیر نامه اقای نماینده اورده :
جناب اقای مهندس علی نژاد
سازکاری را پیشنهاد بفرمایید که مشکل حل شود وگرنه فکری دیگر کنیم . تاریخ 5/3/88
انشاالله اسناد و نامه های فوق در اولین فرصت ممکن بدست می رسد و نسخه ای را برایتان ارسال میدارم . حالا که راه را نتوانستیم اما از تکه تکه شدن پارک ملی گلستان جلوگیری کنیم . یا علی
وبلاگ تصویر از پارک ملی گلستان http://www.parkgolestan.blogfa.com/

http://www.photoashand.blogfa.com/post-617.aspx مرور اتفاقات از تاریخ 15/11/85

ابوطالب ندری سه‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 15:15 http://www.photoashand.blogfa.com

درودبر شما
اقا برنامه عکاسی اگه سراغ داشتید به من بگید لطفا


................................................................................

درودبر شما
ممنونم سر زدید
لطفا در چند روز اینده عکسهای جدید و تکان دهنده ای از پارک بین المللی گلستان رو در خبرگزاری مهر یا در همین وبلاگ پارک بین المللی گلستان قرار می دهم ببینید.
و ببینید که ناجوانمردانی که با داشتن بیش از ۴۰۰ گوسفند و کسی با داشتن مسولیت نظامی ان هم با اسلحه غیر قانونی کلاشینیکف به شکار این وحوش بسیار مظلوم و ... امدند و زخمی کردند و البته خودشان توسط محیطبانان سخت کوش پارک در دل تاریکی شب دستگیر و که ابتدا منکر شلیک گلوله ای شدند اما صبح فردا ماموران طی بازدید از منطقه متوجه دو لاشه ُ قوچ ۵ و ۷ ساله می شوند. البته بازهم اگر زخمی شده باشند معلوم نیست

حتما این گزارش تصویری رو ببینید و بخوایند و به ان بپردازید که چرا...؟ ...

[ بدون نام ] یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 19:28

سلام. چرا شما آپدیت نمیکنید ؟؟؟

سلام
کاش، نشانی از خودتون برام می گذاشتید
امیدوارم توی روزهای اخیر دوباره بتونم وبلاگ رو فعال کنم
کمی تنبل شدم ، ببخشید

آ-غ سه‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 20:43

سلام
که من یه بازدید کننده همیشگی از سایتتون هستم
انشالله که زودتر دوباره دست به کار بشید
با ارزوی سلامتی برای شما

سلام
به خاطر شما هم که شده زودتر این کشتی به گل نشسته رو راه اندازی می کنم
سلامت باشید

حسن ابراهیمی بسابی چهارشنبه 31 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 08:22

با سلام خدمت سرکار خانم صفار
تشکر از لطف شما امیدوارم در پناه آقا امام زمان در کلیه امور موفق و پیروز باشید ٬ضمنا از اینکه پیام تبریک ارسال کرده بودید لطف نمودید و از اینکه دیر جواب دادم بدلایلی درگیر امور اداری بودم . پایدار باشید. حسن ابراهیمی بسابی

سلام
سربلند وپاینده باشید

جرنگی یکشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:48 http://jarangi.about.exijen.com/

سلام به ما هم سری بزن

سلام نگین جان
به جمع وبلاگ نویسان خوش آمدی، هرچند به قول یه دوستی وبلاگ من که به گل نشسته ، اما خوشحالم که اینجایی
سرفرصت وبلاگت رو میخونم

آ-غ یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:13

سلام.
تولدتون مبارک . انشالله که سلامت باشید و به آرزوهاتون برسین
موفق باشید

سلام
متشکرم
امیدوارم که شما هم همیشه موفق و تندرست باشید
ببخشید که دیر پاسختون رو گفتم، مسافرت بودم و دسترسی به اینترنت نداشتم.. ضمنا در این سفر به یاد شما هم بودم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد