محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

موج سوم (گرمایش جهانی)

هرچند میدونم که از قافله موج سومیها عقب افتادم اما به قول معروف ، ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازست، البته بخاطر علاقه ای که به روند آلودگی اتمسفر پیرامون خودم دارم بسیاری از مطالبی که قبلا در وبلاگ درج نمودم همه با موضوعیت تغییرات آب و هوا و گرم شدن زمین ارتباطی داشته، واما کارآفرین آمریکایی و ترویج استفاده از منابع تجدید پذیر

نوشته زیر نظرات کارآفرین آمریکایی است که به تازگی برنده جایزه کارآفرین اجتماعی آمریکا شده است، وی رئیس شورای تجدید پذیر ACORE آمریکاست و با هدف نوآوری و سرمایه گذاری در استفاده از منابع بادی، خورشیدی، زیست توده ای و انرژی ژئوترمال بجای سوخت های فسیلی فعالیت میکند.ACORE سازمانی فراگیر است که شرکت های تجاری، افراد متخصص و سازمان های غیر انتفاعی را که برای محیط زیست اهمیت قائل هستند را دور هم جمع میکند تا بتواند استفاده از انرژی تجدید پذیر را همگانی کنند.
اکهارت، رئیس شورای تجدید پذیر
ACORE با تأکید بر اینکه  طرفداری سازمانش از انرژی تجدید پذیر، منافاتی با بهره گیری از  نفت، گاز، زغال یا انرژی هسته ای ( انواع مختلف انرژی) ندارد، گفت آنچه برآن تأکید میکنیم مشکلات، آلودگیها و خساراتی است که این نوع از انرژیها برای جامعه ایجاد مینمایند.
به گفته صاحب نظران بیش از 50 درصد از انرژی مصرفی جهان را میتوان از طریق منابع انرژی طبیعی تأمین نمود، اینکه نور خورشید به طرف ما تابیده و فقط باید آن را برداشت کرد و به مصرف رساند اعتقادی است که این کارآفرین برآن صحه میگذارد. وی بر این باور است که ایالات متحده می تواند همچنان سردمدار به کارگیری استفاده از انرژی تجدید پذیر باشد  و با فرهنگ خود که مبتنی بر ابتکار، آموزش، سیستم تأمین مالی و فناوری است، این عقب ماندگیهای اخیر خود را جبران  نماید.

اما بخونیم مطلب دیگری رو در خصوص گزارش روند جهانی 2025

به نظر می رسد جهان، آن گونه که گروهی از متفکران استراتژیک تصور می کنند، چند قطبی تر خواهد بود. هیچ کشوری به تنهایی با قدرتی چشمگیر، حکمرانی نخواهد کرد؛ اما چندین کشور به شکل هم زمان قدرت را تجربه می کنند و بنگاه های تجاری، گروه های اجتماعی، موسسه های غیرانتفاعی، گروه های مذهبی و حتی شبکه های تبهکار تاثیرگذاری بیشتری در صحنۀ جهانی دارند.

این ها، برخی از احتمالات در گزارش جدید، "روند جهانی 2025: دنیایی دگرگون شده"، هستند که توسط شورای اطلاعات ملی ایالات متحده (NIC) تهیه شده است.    

گزارش اظهار می دارد که جهانی شدن به ایجاد ثروت بیشتر و همزمان نابرابری بیشتر ادامه خواهد داد. و می گوید انتقال ثروت جهانی و قدرت اقتصادی از غرب به شرق "در تاریخ معاصر بی سابقه است." پروژه روند جهانی برای یک سال در حال انجام بوده است، اما پیش از این که بحران مالی جهانی رخ دهد کامل شد 

این گزارش می گوید انتظار می رود چین در 20 سال آینده تاثیر جهانی بیشتری از هر کشور دیگر داشته باشد. اگر روندهای کنونی ادامه یابند، چین تا سال 2025 دومین اقتصاد بزرگ و قدرت نظامی اول خواهد بود، و ممکن است بزرگترین تولید کننده آلودگی و واردکننده منابع طبیعی باشد. 

بر اساس این گزارش، هند نیز در مسیر سریع اقتصادی دانسته شده است و احتمالا "برای جهانی چند قطبی تلاش می کند که در آن دهلی نو، یکی از این قطب ها است."

روسیه ممکن است به یکی از دو راه ممکن برود. "اگر در سرمایه انسانی سرمایه گذاری کند، اقتصادش را گسترش و تغییر دهد و به بازارهای جهانی بپیوندد،" می تواند ثروتمندتر، قدرتمندتر و مطمئن تر به خود شود، یا می تواند – در انجام ندادن چنین اقدام هایی- رو به اضمحلال رود، به خصوص اگر قیمت نفت و گاز در محدوده 50 تا 70 دلار در هر بشکه باقی بماند.

این گزارش به مسائلی چون جمعیت شناسی و تغییر آب و هوا می پردازد و اشاره می کند که تقریبا تمام رشد جمعیت در دو دهه آینده در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین رخ می دهد.

تاثیرات آب و هوایی با توجه به منطقه متفاوت است، اما انتظار می رود چنین تغییری کمبود منابع را تشدید کند.  

منبع خبر: http://www.dni.gov/nic/PDF_2025/2025_Global_Trends_Final_Report.pdf 

در انتها شما را دعوت میکنم مطلب بسیار کاملی از گرمایش جهانی و گازهای گلخانه ای که در وبلاگ تمبرهای جهان آورده شده، را مطالعه نماییدhttp://www.mm312.persianblog.ir/ 

نظرات 10 + ارسال نظر
سلمان زلفخانی شنبه 16 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 09:30

با سلام
سرکار خانم صفار از بابت ارسال مطالبتان سپاسگزارم ، هرچند در خصوص مطلب سجده و تخلیه امواج ذخیره شده در پیکر انسانها باید کمی تامل نمود چراکه امواج الکترومغناطیس در بدنه ذخیره نمی شوند و امواج الکتریکی نیز همچنین . تنها بارهای الکترواستاتیک(الکتریسیته ساکن) بواسطه تماس با سطوح باردار در بدن ذخیره می شود که آنهم از طریق اجسام رسانا تخلیه می گردد و به نظر نمی رسد سجده کردن بر اجسام نارسانا قادر به تخلیه این بار های الکترواستاتیک باشد ، و احتمالاْ این شخص مصری دانشگاه الازهر قصد داشته مطلب دیگری را مطرح نماید والا باید در تخصص او بیشتر تامل نمود . بگذریم . مزاحم شدم و خواستم از جنابعالی جویا شوم که آیا اطلاعات مستند و رسمی در کشور یا سازمان متبوع شما در خصوص میزان هزینه های زیست محیطی به ازای تولید هر یک کیلووات ساعت برق در ایران وجود دارد یا خیر ؟ اگر وجود دارد ، مقدارش چقدر است ؟ . متشکرم

سلام
از اینکه سراغی از این جانب گرفتید ، خوشحالم
هر چند پاسخ ایمیل را در وبلاگ دادید اما از اطلاعاتی که در اختیارم قراردادید متشکرم، شما کاملا درست می فرمایید، شاید من خیلی عامیانه با موضوع برخورد کردم.
درخصوص سوالتان هم حتما پاسخ را از بخش انرژی دریافت کرده و از طریق ایمیل خواهم فرستاد
موفق باشید

محسن تیزهوش شنبه 16 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 10:00 http://www.mohitezist08.blogfa.com

سلام
من منتظر مطلب خوب شما بودم
من در مطلب آخر خودم یک راهکار پیشنهاد دادم خوشحال میشم نظرتان را بدونم.

امین شنبه 16 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:57 http://sabz87.blogfa.com

سلام
ساخت سایتمون فعلا با مشکل روبرو شد همون سایته خودمونم داریم
راستی یه سایتی پیدا کردم و تو ایمیلم زدم که هر سوالی بپرسی دو روزه جواب میده اما فعلا آدرسشو تو سایتم کپی کردم هر وقت پیدا کردم به شما ام می دم

رامن شنبه 16 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 15:00 http://baallaan.wordpress.com

با درودهای فراوان به بانو نرگس

چقدر همیشه خبرهای بدی از چین هست.
ای کاش یک روز فقط خبرهای خوب پشت سر هم بیایند.

از پیام شما خیلی خیلی ممنونم.

گُل + گُل + گُل :)

و

من یک میلیون تشکرم را این جا برای شما گذاشته ام:

http://www.hallmark.com/wcsstore/HallmarkStore/images/products/ecards/nfg2687.swf


:)

سلام بر رامن گلم
از بابت ارسال این همه گل زیبا سپاسگزارم

محسن تیزهوش یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 00:15 http://www.mohitezist08.blogfa.com

سلام
منظور من از راهکار نظریه آقای جکسون و...نبود و نیست.
منظور من کاشت درخت و حفظ جنگلهای زنده بود.
من هنوز هم دوست دارم نظر شما را بدانم.البته در مورد کاشت درخت و کاهش گرمایش جهانی...
با تشکر/م.ت

harmonica یکشنبه 8 دی‌ماه سال 1387 ساعت 00:50 http://www.ali-vashaee.blogfa.com

sorry for past comment, I unintentionally press enter button and send incomplete message. now I complete it.

thanks for your comment and I say warm regard to your salutations.

Thanks so much

سما یکشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:01 http://greenrain.blogfa.com/

سلام نرگس جون.خوبی؟
واسه مطلب جدیدت هم نظر دادم اما اسمم رو ننوشتم و دیگه نظرات اصطلاحات زیست محیطی باز نشد٬فکر کنم دچار مشکل شد...به هر حال من اومدم و امیدوارم از خوشحالی زیاد پس نیوفتاده باشی...

سلام
جل الخالق امروز چه خبره
چه عجب دوستای قدیمی یادمن کردند

نداقنبری یکشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:17 http://www.nedashafagh.blogfa.com

سلام

بروزم
ومن الله التوفیق

علی حیدری خراسانی چهارشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:48 http://flowrist.blogfa.com

ضمن عرض سلام به شما دوست گرامی
ضمن عرض تشکر از ارائه مطالب جامع شما
با کسب اجازه وبلگ شما را در (flowrist.blogfa.com ) لینک میکنم.

با آرزوی توفیق

سلام
از لطفتون ممنون

امواج+ دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 15:00 http://swallow2008.blogfa.com

سلام!
خیلی خوش حالم که یه همچین وبی با همچین موضوعی ایجاد شده و اصلا فک نمی کردم کسی پیدا بشه و وبش رو بر این موضوع بسازه
موفق و موید و سبز باشید همچون طبیعت الهی
در ضمن من هم یکی از طرفداران پروپاقرص محیط زیستم و دارم یه مقاله در همین مورد می نویسم.
باز هم ممنون و سبز باشی

سلام
من هم خوشحالم که افتخار آشنایی با یکی دیگه از طرفداران محیط زیست رو پیدا کردم، خوشحال میشم که درخصوص مقاله من رو هم در جریان بگذارید
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد