محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

راه اندازی و تولید بزرگترین نیروگاه خورشیدی برق جهان در استرالیا

 

در این پروژه ۲۵۰ مگا وات برق تولید خواهد شد که بودجه ساخت آن با حمایت مالی9 شرکت بزرگ همچون «ریـــو تینتو»، «بی اچ پی»، «ورلی پارسونز»، تامین میگردد.  تجهیزات سیستمها در مساحتی به وسعت یک کیلومتر مربع قرار خواهد گرفت و پیش بینی میشود که این سیستم برق پنجاه هزار منزل مسکونی را تامین کند و تا پایان سال ۲۰۱۱ به بهره برداری رسد.

گرمایش کره زمین و تغییرات شرایط آب و هوایی، از مهمترین عوامل راه اندازی این پروژه است و  این میزان بیشتر از حجم تولیدی بزرگترین نیروگاه فعلی خورشیدی در آمریکا میباشد.

در این روش از سیستم «فتوولتاییک / Photovoltaic » که عموما تجهیزاتی جامد و بی حرکت هستند استفاده خواهد شد. سیستم های گرمایی خورشیدی که از نور متمرکز شده خورشید برای گرم کردن مایعی که بخار آن یک توربین را به حرکت در می آورد، استفاده می کند.

استفاده از پنل های «فتوولتاییک» در کشورهای پیشرفته به سرعت روبه گسترش است. استفاده از انرژی خورشیدی که یکی از اشکال انرژی موسوم به " سبز " است از سوی طرفداران محیط زیست پشتیبانی می شود. علت این استقبال را باید در ویژگیهای انرژی خورشیدی همچون، تمیز بودن این انرژی و عدم آسیب رسانی به محیط زیست گفت. همچنین بدلیل عدم وجود قسمت های متحرک، نگهداری و اتوماسیون آن آسان است و ظرفیت آن را متناسب با نیاز می توان طراحی کرد.

                                   

بخش اصلی یک سیستم فتوولتاییک، پنل فتوولتاییک می باشد. پنل های فتوولتاییک که درمعرض خورشید قرار می گیرند، متشکل از سلولهای فتوولتاییک هستند. این سلول ها از مواد نیمه هادی سیلیکونی ساخته شده اند و بصورت پنل هایی به روی بام خانه ها نصب میگردند. ضمن اینکه سیستم فتوولتاییک شامل تجهیزاتی ازجمله مبدل هایی برای تبدیل جریان مستقیم به جریان متناوب می باشد.

سال گذشته نیز در منطقه آموزش نظامی سابق در شهرکی در آلمان،  پارک خورشیدی پاکینگ با پیک قدرت 10 مگاوات (MWP) بعنوان، بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک، جهان آغاز به کار کرد. در 27 آوریل 2006، این نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک بدون صدا که نور خورشید را به برق تبدیل می‌کند در منطقه پاسا/ باوریا رسماً به بهره‌برداری رسید. از 16 مارس این نیروگاه به طور کامل به شبکه برق سراسری وصل و دقیقاً یک روز پس از بیستمین سالروز فاجعه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل رسماً افتتاح شد و بنابراین برای بیان این حقیقت که انرژی‌های تجدیدپذیر در حال جایگزین‌شدن منابع انرژی فسیلی و هسته‌ای هستند دلیل خوبی است.

این پارک خورشیدی می تواند،  تقریباً برای 3300 خانواده برق تأمین و از تولید 10000 تن گاز دی‌اکسید کربن در سال جلوگیری کنیم. این گاز CO2 مربوط به دی‌اکسیدکربنی است که توسط درختان جنگل با وسعت 1000 هکتار جذب می‌شود. مارتین بوچر به عنوان یک مهندس حرفه‌ای در بین مجرب‌ترین افراد سازنده این گونه پروژه‌های خورشیدی حضور فعال دارد. اجرای این طرح با حمایت کامل مسئولین شهر پاکینگ به تصویب رسید. شرکت شل سولار (Shell Solar) به عنوان سازنده این پروژه مسئولیت ساخت آنرا به صورت کلید در دست به عهده دارد.


این پارک خورشیدی دریکی ازآفتابی‌ترین مناطق آلمان‌واقع شده است  و در مقایسه با تولید برق سنتی باعث کاهش حدود تقریبی 200000 تن گاز دی‌اکسیدکربن در 20 سال آینده خواهد شد.

این نیروگاه برای ایجاد تعادل ترکیب انرژی بسیار مفید است و محوطه آن به طور تمام وقت توسط چوپانی استفاده می‌شود که 600 رأس گوسفند میش و 200 بره دارد و این گوسفندان در مساحت 32 هکتاری آن مشغول چرا هستند. بوچر مجری این پروژه حتی در طول مدت تدارکات ساخت این نیروگاه با آزمایش‌های دقیق و مطالعات تاریخی در مورد ضایعات خطرناک بخش‌های مختلف سایت را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. مارتین بوچر ”پدر“ پروژه‌های خورشیدی در فضای باز در طول سال‌های زیاد صلاحیت و شایستگی خود را ثابت کرده است. در نیروگاههای خورشیدی فتوولتائیک که تحت مدیریت وی ساخته شده است بیش از 125 میلیون یورو و سرمایه‌گذاری شده است.

تخلیص از سایت ایرانیان استرالیا وپایگاه اطلاع رسانی خدمات مهندسی و صنایع برق

نظرات 16 + ارسال نظر
فرشاد سه‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 00:51 http://farshad_asami@yahoo.com

سلام
مطلب زیبایی بود.خسته نباشید

سلام
از لطفتون ممنون

محسن تیزهوش/.... سه‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:23 http://www.mohitezist08.blogfa.com

موفق باشید.

متشکرم

رامن سه‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 13:32 http://baallaan.wordpress.com

تولدتان مبارک !!

گل + گل + گل + گل + گل + گل + گل + گل + گل + گل

من آرزو می کنم موقع فوت کردن شمع ها به همه ی آرزوهای تان برسید.
امیدوارم تولدتان خوش بگذرد، و همیشه و همه جا سلامت و شاد و موفق باشید.

خیلی از پیام تان ممنونم.

(من درست متوجه نشدم، آیا شما نتوانستید کتاب را دان کنید؟ لینکی که گذاشته بودم خراب بود؟؟)

خیلی ببخشید که وردپرس این همه برای تان دردسر درست می کنه. ولی دست من نیست و من نمی تونم کاری بکنم. فقط این طور که همه می گویند وردپرس با فایرفاکس بهتر کار می کند.

با بهترین آرزوها
(موقع کیک جای منم خالی !!!)

ممنون عزیزم
خیلی بهم چسبید این همه تبریک
جات خالی ، جمعه بود کیک خوردیم اما شمع ..........
حتما یادآوری کن که تولدت رو بعد از موعد تبریک نگم

محسن تیزهوش سه‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 13:55 http://www.mohitezist08.blogfa.com

این گل نشانه فروتن بودن و ساده بودن است اما چرا گفتم مشقت؟
چون این گل در این عکس داره در مقابل خشکی و کم آبی مقامت می کنه و این
یعنی مشقت و مشقت یعنی زندگی.......و زیبایی همین است.

متشکرم

ژاله سه‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 14:14

درود بر گل نرگس..
منو ببخش... من خیلی درگیر مسائل مربوط به حیوانات شده ام و به همین دلیل خیلی کم به گرین بلاگ سر زدم.. امروز که اصلا سر نزده بودم.....
الان شرکت هستم عصری که برم منزل تمام مطالب مفیدت راخواهم خواند.
تولدت مبارک باشه عزیز..

خسته نباشی دوست جون
اما به خودت نمیگی آدمها هم دل دارند، همش که نمیشه به حیوانات رسید...........
اما بازم ممنون

لئون سه‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 22:18 http://www.leon77.blogfa.com

آفرین بر شما.من هم بزودی در رابطه با انرژی خورشیدی با شما همصدا خواهم شد.
تولدتان هم مبارک نرگس عزیز.سری هم به وبم بزنید..

متشکرم، حتما به سراغ شما خواهم آمد، منتظر نوشته شما در مورد انرژی خورشیدی هستم

زئوس چهارشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:24

سلام
مطلب جالبی بود.فکر کنم شبیه این تو ایرانم باشه
نخندین ها

سلام
اااااا، خنده نداره که، سنگین باش ، چه معنی داره به هرچی توی این مملکت پیدا میکنی ونمی کنی ، میخندی!!!!!! نیروگاه خورشیدی نداره که نداره، در عوض انرژی هسته ای ، حق مسلم ماست...

رامن چهارشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:13 http://baallaan.wordpress.com

با درود دوباره

من خیلی خیلی از پیام تان ممنونم.
(من با اجازه یک ای میل برای تان فرستادم. خواهش می کنم بی زحمت خیلی مرا ببخشید. ولی آخه حرفام زیاد بود. امیدوارم به دست تان برسد.)

گل+گل+گل :)

سلام رامن عزیزم
ممنون، ایمیل رو البته با یک دنیا دلتنگی خوندم
در پناه خدا باشی

elyma جمعه 1 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 21:55 http://iran-history.blogsky.com

سلام و درود فراوان ....
یک دسته گل رز با یه دنیا احساس با یه سبد گل نرگس تقدیم تو باد .
نرگس جون چه جالب شما هم مردادی هستید . دوست صمیمی من هم متولد مرداد است . الهام هم همین طور . از خصوصیات اخلاقی شما کاملا هویداست که متولد مرداد هستید.

سلام بر الیمای عزیزم
از ابراز محبتت متشکرم

سلمان زلفخانی شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 16:09

با سلام
سرکار خانم صفار ، از اینکه قدم رنجه نموده بودید تا از غرفه ایران خودرو در هشتمین نمایشگاه محیط زیست بازدید نمایید بسیار سپاسگزارم .

سلام
من هم از آشنایی با شما بسیار خرسندم، امیدوارم موفق و پاینده باشید

فکر سبز یکشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 22:44

با سلام
ایده استفاده از صفحات خورشیدی جهت استفاده از این انرژی عظیم و پاک، شاید نه چندان نزدیک، اما در آینده بشر را وادار به استفاده از آن خواهد کرد چرا که منابع موجود رو به زوال است و چاره ای جز این نخواهد بود

سلام بر فکر سبز
با نظر شما موافقم

محسن تیزهوش دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 01:03 http://www.mohitezist08.blogfa.com

چونکه گل رفت و گلستان در گذشت نشنوی زان پس ز بلبل سر گذشت

گلستان را دریابیم...اینک که وقت تنگ است...

رامن سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 06:21 http://baallaan.wordpress.com

با درود فراوان به بانوی مهربان

برای «جرقه» کنجکاو گشتم بسی !!!

از مهربانی تان ممنونم . :)
(راستی آیا ای میل من دست تان رسید؟)

سلام عزیزم
بله ایمیل پرمهرت به دستم رسید، به موقع جواب خواهم داد

الیاس پهلوان سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 14:06 http://gerivan.mihanblog.com/

سلام
گریوان با عنوان مطلبی درمورد آتش سوزی جنگل (آتش درگلستان - نه پای فرار ونه امکان بقاء ) به روزشد.

سلام
متشکرم

نفیسه چهارشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 12:47

دوست عزیزم به امید دیدار.

به امید دیدار نفیسه عزیزم
آرزو میکنم آرامش و خوشبختی هر کجای دنیا که باشی ، همراه تو و همسر عزیزت باشه

رامن پنج‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:51 http://baallaan.wordpress.com

با درود دوباره

من وقتی برای یک پست تان پیام می نویسم دیگه نمی توانم پیام دیگری برای همان پست بنویسم!! :(

خواهش می کنم بی زحمت خیلی ببخشین مرا ولی می خواستم خواهش کنم اگر پیامم برای روز جهانی صلح را دوست نداشتید، بی زحمت پاک کنید. من دوست ندارم باعث ناراحتی تان بشوم یا نظم وب تان را به هم بزنم.
اگر پاک کنید من ناراحت نمی شوم.
ممنونم.
:)

رامن عزیز و نازنینم سلام
درمورد بلاگ اسکای این مشکل وجود داره و دو پیام پشت سر هم امکان پذیر نیست مگر اینکه قبلی ثبت شده باشد
رامن عزیزم از عذاب وجدان دارم می میرم، من ساعت 2 بعد از ظهر وبلاگ رو باز کردم و پیامهای زیبایت رو دیدم هر چند آخری ناراحتم کرد ، چرا که من همیشه منتطر نظراتت هستم، دلیلی بر ناراحتی ندارم... اما متاسفانه از همان چیزی که ترسیدم سرم آمد ، درحالیکه برایت پاسخ کامنت اول رو داشتم میگذاشتم اشتباهی دکمه دلیت رو زدم و پاک شد .... حالا به قول خودت خیلی خیلی خیلی من روببخشید بی زحمت ....... خواهش میکنم دوباره برام عین همون پیام رو بگذار که بسیار ارزنده و مفید بودش
منتظرما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد