محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

خبرهای ارسالی خوانندگان وبلاگ(۳)

آشنای غریبه

ما همه شهروند اقیانوس هستیم !  تنها یک زمین و تنها یک اقیانوس

 WE ARE ALL CITIZENS OF THE OCEAN
One Planet / One Ocean
با آنکه ما بر این باور هستیم که در روی کره زمین چهار اقیانوس بزرگ وجود دارد که عبارتند از اقیانوس آرام ، اقیانوس اطلس، اقیانوس هند و اقیانوس شمالگان یا اقیانوس منجمد شمالی و نیز برخی به این چهار اقیانوس ، اقیانوس منجمد جنوبی را می افزایند ، اما در واقع یک "اقیانوس جهانی " وجود دارد زیرا آن ها همه با هم مرتبط هستند.
شبکه جهانی اقیانوس (
The World Ocean Network)  وپروژه اقیانوس (The Ocean Project) روز جهانی اقیانوس را روز مهمی دانستند چرا که این روز فرصت مناسبی را بوجود می آورد تا علاوه بر ارتقای آگاهی در مورد اقیانوس ها در میان مردمان بسیارو نقش حیاتی اقیانوس در زندگی ما و اهمیت روش هائی که انسان می تواند به حفظ آن کمک کند ، به تصمیم گیران نیز هشدار می دهد که چگونه اقیانوس ها و منابع طبیعی آنها را بهتر مدیریت و نیز "رفتارهای پایدار" در حمایت از محیط زیست دریایی اتخاذ کنند

 زئوس

 گرم شدن جهان منجر به تغییرات شدید آب و هوایی می‌شود

‌دانشمندان ضمن هشدار در خصوص عواقب جدی تغییرات وضعیت جوی اعلام کردند در آینده شدت خشکسالی‌ها بیشتر، سیل‌ها بیشتر و توفان‌ها مخرب‌تر خواهد شد.
تحقیقات انجام شده به سرپرستی وزارت وضعیت جوی و اقیانوسی ملی امریکا نشان می‌دهد در حالی که شدت بارندگی و وقوع تندبادهای عظیم موجب نابودی سرزمین‌هایی می‌شود، در نقاط دیگر درجه حرارت هوا به حداکثر خود خواهد رسید.
این محققان می‌گویند بروز برخی تغییرات آب و هوایی در منتهای شدت خود به تولید گازهای گلخانه‌ای ساخت دست بشر مربوط می‌شود.
به گفته یکی از محققان آمریکایی اگرباران ببارد، شدت بارش شدیدتر و اگر بارندگی در میان نباشد هوا گرمتر و میزان رطوبت بیشتر می‌شود و در عین حال خشکسالی‌ها مدت زمان بیشتر به طول خواهد انجامید.

از بین رفتن زیستگاه پاندا ها در زلزله اخیر چین

به گزارش خبرگزاری فرانسه، "کائو کیانگ یائو" سخنگوی سازمان جنگلداری چین گفت، در زمین لرزه، 83 درصد زیستگاه پاندای بزرگ آسیب دید و یا تخریب شد.
به دنبال زلزله ویرانگر 12 مه در چین که دسترسی به مناطق پر و پیچ و خم و کوهستانی از جمله بزرگترین مرکز پرورش پاندا در "ولونگ" در سیچوان را مسدود کرده است،نسبت به سرنوشت پانداها نگرانی زیادی ایجاد شده است.
حدود یک هزار و 400 پاندای وحشی که در مناطق زلزله خیز چین زندگی می کنند حدود 88 درصد از کل حیوانات در معرض خطر انقراض این کشور را تشکیل می دهند.
سیچوان خانه اصلی پانداها است و سایر پانداها در استان های نزدیک آن زندگی می کنند.

نظرات 9 + ارسال نظر
سعید چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 23:30 http://f10.blogsky.com


سلام دوست عزیز وبلاگ جالبی داری امیدوارم موفق بشی.
اگر مایلی تبادل لینک کنیم؟

سلام
متشکرم

رامن پنج‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 10:46 http://baallaan.wordpress.com/

همه ی این خبرها چقدر ناراحت کننده اند.
دست تان درد نکند. ممنون.

شرمنده
اما اینها دست گلهایی که نتیجه بکارگیری تکنولوژی های نوین و توسعه اقتصادی است...
اما امیدوارم که حداقل ما برای نسل بعد این خبرها رو از این بدتر نکنیم

ژاله پنج‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 19:00 http://allcreatures.blogfa.com

درود بر گل نرگس..
همانطور که در اول نوشته ام هم گفتم منظور من توهین به اعتقادات کسی نبود... درسته یک عده میرن تو کلیسا یک عده دیر یک عده مسجد برای دعا و گفتگو با خذا .. یک نفر هم مثل من میره روی پشت بام با خدا راز و نیاز میکنه و شکر نعمات (با اینکه زندگی بسیار سختی را میگذرانم و فکر نمیکنم هیچ بنده خدای دیگری این نوع زندگی را شکر میکرد).. ولی خوب بگذریم نوشته من فقط در اصل باین دلیل بود که نباید (البته باز هم بنظر من) برای خدا خانه درست کرد.... من به مسجد هم رفته ام به کلیسا هم رفته ام... راستش تو مسجد جز شعار و شلوغی و سر و صدا و گردوندن مرده دور حرم (امام رضا) چیزی عایدم نشد.. یعنی نتوانستم در اون محیط با خدا لحظه ای ارتباط برقرار کنم... برعکس یادم به کلیسای بسیار بزرگ و قدیمی رفتم در شهر کتوبری (انگلستان) باور کن صدا از کسی در نمیامد همه جا سکوت بود و همه در سکوت مشغول راز و نیار با خدا.... پس چرا ما مسلمانها باید همه چیزمان با سرو صدا توام باشه.... درضمن در مساجد کسی غیر از مسلمان را راه نمیدهند ولی در کلیساها همه براحتی میتوانند وارد شوند و با خدای خود راز و نیاز کنند....

بر دوست گلم هم درود
جواب رو میام پیش خودت میدم

ژاله پنج‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 23:00 http://gorbeh-irani.persianblog.ir

من هرشب میرم رو پشت بام از اون بالا برای ۴-۵ تا گربه که تو حیاط پشتی هستند کله مرغ پرتاب میکنم.. بعدش چند دقیقه ای میشینم به کوهها نگاه میکنم و با خدا کمی گپ میزنم.. باشه فردا شب که رفتم برای نرگس جان هم دعا میکنم...

خوش به حال گربه ها.... هرشب کله مرغ میخورن؟؟
ممنون ژاله جان

رامن جمعه 7 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 07:22 http://baallaan.wordpress.com/

با درود فراوان

من از پاسخ تان، از پیام تان و مهربانی تان خیلی ممنونم.

راستش من از پیدا کردن وبلاگ شما خیلی خوش حال شدم و خیلی نکته های مهمی یاد گرفتم. من شما را به رنگین کمان دوستانم پیوند می زنم و همیشه به دیدن تان می آیم.

امیدوارم همیشه سلامت و موفق باشید.
من هم امیدوارم همیشه خبرهای خوب باشد.

سلام رامن جان
از این همه مهربانی متشکرم

ندا قنبری جمعه 7 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 12:35 http://www.nedashafagh.blogfa.com

سلام

بروزم

ومن الله التوفیق

سلام
اومدم

مهتاب پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 23:09 http://najvayehshabaneh.blogsky.com

گاهی به پیامی دل ما شاد توان کرد .شب خوش

به پیامی دلتان شاد خواهم کرد

مهتاب جمعه 8 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 00:19 http://najvayehshabaneh.blogsky.com

دوست خوبم سلام امیدوارم هر جایی هستی شب ارام ومهتابی داشته باشی دوست خوبم شاید توی این وب زیبا جایی برای گله نباشه ولی من از پیامت شاد نشدم هیچ نارا حت هم شدم .برای رهایی از دلهره ی شبانگاهان خرد خرد خرد را همراه کن.

حسن ابراهیمی بسابی سه‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 08:59 http://www.farhangsarayebafgh.blogfa.com

سلام من یکسری مطالب در خصوص محیط بانان زحمت کش و شرح وظایفشان دارم لطفا در صورت امکان مساعدت فرمایید.

سلام
هرکمکی از دستم بربیاد دریغ نمیکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد