محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

نوجوان ایرانی برنده سوم مسابقه بین المللی نقاشی

 نوجوان 12 ساله ایرانی،‌ برنده  سوم هفدهمین دوره مسابقه بین المللی نقاشی محیط زیست در منطقه آسیا و اقیانوسیه، 

امروز وقتی بدنبال مطالبی در خصوص روز جهانی محیط زیست بودم روی سایت دفتر منطقه ای برنامه محیط زیست ملل متحد در آسیا و پاسفیک ، خبر موفقیت کودک چینی در کسب رتبه اول، هفدهمین دوره مسابقه بین المللی نقاشی محیط زیست در منطقه آسیا و اقیانوسیه نظرم رو جلب کرد. سریعا لینک مربوطه رو باز کردم و به دنبال اسم ایران بودم . با دیدن اسم نوجوان ۱۲ ساله ، مریم دانش از ایران خوشحالی عجیبی در وجودم جریان گرفت. حس می کردم با اینکه امروز خیلی کار داشتم و خسته شده بودم، تمام خستگیم از تنم بیرون رفت. چرا که بازهم در پی یک اتفاق در پاییز ۸۶، مشغول خواندن اخبار و مطالب سایت یونپ بودم که با آگهی مسابقه مواجه شدم که خودمختار واز روی علاقه شخصی مطالب رو ترجمه و فراخوان نهایی رو از طرف اداره برای کلیه مراجع مرتبط با کودکان و نوجوانان ارسال کردم،‌ با علاقه فراوان نقاشیها به دستم می رسید و همه آنها را پشت نویسی انگلیسی کردم ،‌چرا که می دانستم متاسفانه امکان نگارش انگلیسی برای کودکان ایرانی تقریباً وجود ندارد. کار جمع آوری نقاشیها از سراسر ایران که گاهی همراه با نامه هایی با خط بچه ها برایم بود نزدیک به دوماه و نیم انجام گرفت، همین که می دیدم نوشتند  خسته نباشید من از روستای....... بخش..... برایتان نقاشی را می فرستم ؛ لبخندی از رضایت بر لبانم نقش می بست.

 

عل ایحال ارسال تقریباً 1000 قطعه نقاشی به دفتر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه محیط زیست ملل متحد در تایلند، و اعلام برندگان آن در این منطقه از جهان همزمان با روز زمین،افتخار دیگری  است که امسال نصیب ایران شد. همچنین در این راستا  نقاشیهای  کودک 9 ساله مهتا اسماعیل پور بزاز و نوجوان 12 ساله پوریا صبوری نیز در لیست آثار قابل تقدیر قرار گرفت.

این افتخار را به خودم و همه دوستداران محیط زیست تبریک می گویم.

 

نظرات 9 + ارسال نظر
محسن دارینی چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 16:35 http://testketabdari.blogfa.com

سلام وبلاگ خیلی خوبی دارید من شما را در مرجع متخصصین دیدم و موفق باشید

سلام . از تعریفتون متشکرم.

elyma چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 21:44 http://iran-history.blogsky.com

سلام و تبریک ....................
نرگس جان بچه های ایرانی باهوش هستند همین که
می دانستند یک خانم نامه آنها را خواهد خواند و می نوشتند خانم محترم خسته نباشید کفایت می کند امیدوارم هر روز شاهد این قبیل موضوع ها باشیم و شادی هر فرد ایرانی را دو چندان کند.
به امید موفقیت های بیشتر ...........

زئوس پنج‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 07:16

سلام خسته نباشید
ببخشید که چند روز نبودم
خوشحالم افرادی مثل شما هستند که به بچه ها هم امید میدن
از این افراد زیاد نیستند
نهایت موفقیت و سلامتی را براتون آرزو میکنم

سلام
متشکرم ...امامن نیستم که بچه ها برای این کار امید دادم،‌بلکه بچه ها با امید به خدا وتوکل به استعداد خودشون یه کاری رو با موفقیت انجام دادند..
من هم بهترین آرزوهای دنیا رو برای شما خواهانم

محسن دارینی پنج‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 16:30 http://ranganatan.blogfa.com

سلام خانم صفار ببخشید به این دلیل تاریخ شهریور رازدم که هرچه مطلب اضافه می کنم کسانی که تا به حال عضو سایت مرجع متخصصین نشده اند از این طریق وارد شوند وبلاگ اصلی من سواد اطلاعاتی است تاریخ های روز مطالب اصلی هستند .
شما کجا کار می کنید منکه دانشگاه ازاد سبزوارم و مدیر کتابخانه های دانشگاهم
براتون آرزوی موفقیت دارم موفق باشید

سلام
پروفایل شخصی من رو توی سایت مرجع متخصصین میتونید ببیند
من هم امیدورام در هر کجای دنیا هستید به مردم خدمت صادقانه می کنید موفق و موید باشید

محسن تیزهوش جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 18:36 http://mohitezist08.blogfa.com

سلام...
من هم از این خبر شما خوشحال شدم.
موفق باشید.

دخـتـر آدم و حـوا جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 23:39 http://AdamEve.BlogSky.Com

نرگس مهربونم سلام. از کامنت پر مهرت ممنونم خانومی. نمیدونی وقتی خوندم هم محلی هستیم چقد ذوق کردم. البته ما که بلوار ابوذر بودیم. اطراف پرستار...
اونجاها اگه جا هم باشه خانومی اصل کاریا (یعنی پولش و شرایطش) نیست...
امیدوارم یه روزی آزاد بشم... خیلی دلتنگ اون طرفام... دلتنگ مدرسم (استقلال)...
مث همیشه آخر همه این حرفا یه آه عمیق حسرته...

بازم ازت ممنونم بانو

سلام
همیشه دوست تو می مونم تا زمانی که تو بخوای... بقیه رو تو وبلاگت می نویسم

محسن تیزهوش شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:12 http://mohitezist08.blogfa.com

وبلاگستان فارسی را با موج سبز ، سبز کنیم.
شما هم با این موج تا روز جهانی محیط زیست همراه شوید.

آماده هرگونه همکاری هستم

سام خسروی فرد شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 15:02 http://www.samkhf.blogfa.com

یک خبر خوش در میان انبوهی خبر بد...بازهم خدا راشکر

بابای امیرپارسا شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 14:34 http://8thmarch.blogfa.com

از اینکه شما بانی این کار بودید بسیار خرسندم، تلاش و شوقی در بچه ها ایجاد کرد تا تصورات خود را از این موضوع به روی کاغذ بیاورم البته در یادداشت مربوط به فراخوان عکاسی من یک نظر دیگر هم در مورد این مسابقه نقاشی داده ام. موفق باشید.

متشکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد