محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

موتور جستجوی اینترنتی سبز

از این پس موتور جستجوگراینترنتی استرالیایی، به کاربران اینترنت در 14 کشور جهان این امکان را می‌دهد؛ تا با استفاده از امکانات این سایت و با کاشت درخت در تعدیل انتشار گاز کربن مشارکت کنند. موتور جست‌ وجوی اینترنتی Ecocho که چند روزی است که از راه‌اندازی آن می گذرد، مدعی است نخستین موتور جست‌ وجوی اینترنتی سبز جهان است.

این موتور که از فنآوری موتورهای جست‌وجوی گوگل و یاهو استفاده می‌کند، قصد دارد به ازای هر هزار جست‌وجویی که کاربران از طریق سایتش انجام می‌دهند با حمایت از کاشت دو درخت به جبران انتشار گازهای گلخانه‌ ای بپردازد. تیم مک دونالد (بنیانگذار Ecocho) ، با گوگل و یاهو برای دریافت درصدی از درآمد تبلیغات توافق کرده و از این پول برای خرید اعتبار تعدیل کربن از طریق برنامه‌ کاهش گاز‌های گلخانه ا‌ی دولتی NSW استفاده می کند.

 بر اساس این گزارش این موتور جست‌وجو در استرالیا، آمریکا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و نه کشور دیگر راه‌اندازی شده است. در این سایت تعداد درختهای مورد حمایت و میزان گاز کاهش یافته  co2 ناشی از جستجوی اینترنتی نیز به نمایش گذاشته می شود.

شما می توانید از این پس از جستجوگر اینترنتی سبزwww.ecocho.com برای جستجوی مطالب خود استفاده نموده و در کاهش گازهای گلخانه ای سهیم باشید.

 

نظرات 11 + ارسال نظر
ساغر جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 21:06

سلام
از اینکه مطالبی از فرا مرزهای ایران در خصوص محیط زیست در وبلاگ قرار می دهید متشکرم.. در کنار اینکه حسرت این همه نداشتن ها رو میخوریم،‌ باعث آشنایی علاقه مندان با پیشرفتهای روز دنیا هم میشوید..
موفق باشید

سلام
هدف من هم انتقال اطلاعات تکنولوژی در حدی است که از دستم برمیاد در راه رسیدن به توسعه پایدار

محسن تیزهوش جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 23:43 http://mohitezist08.blogfa.com

سلام...
من هم امیدوارم همایش خوبی باشه...
منتظر اخبار خوش آن از شما و دیگر دوستان هستم.

حر منصوری شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:34 http://miankalehsit.persianblog.ir

سلام . وبلاگ بسیار خوب و زیبایی دارید . امیدوارم شما را در جلسه دوشنبه ببینم . با ارزوی ژیروز (دیده بان میانکاله)

سلام..
متشکرم و به امید دیدار شما

زئوس شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 16:31

سلام و خسته نباشید
چیزی رو که خواسته بودید در مورد تغییرات تو وبلاگتون رو فردا میفرستم براتون
موفق و سربلند باشید

سلام
ممنون از لطفتون ... انشالله بتونم جبران کنم

elyma شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 17:17 http://iran-history.blogsky.com

سلام و درود ...
چه جالب است ملتها چه فکرهای می کنند برای کشورشان که
میزان گازهای گلخانه ای را کاهش بدهند ما به فکر اینکه چه جوری قفل این سی دی را باز کنیم و ...................
موفق باشید ...

سلام
از دست تو دختر!!!!!!!!!

محسن تیزهوش شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 23:21 http://mohitezist08.blogfa.com

به هر حال حتی اگه این نظرسنجی آن طور که ما دوست داشتیم شروع نشد اما یک تجربه خوبی برای ما شد که ما وبلاگ های تازه وارد با هم و اهداف هم آشنا شدیم.
راستی اگر تمایل به تبادل لینک داشتید منو خبر کنید.
موفق و سر بلند باشید.

موافقم

محسن تیزهوش یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 13:12 http://mohitezist08.blogfa.com

من هم از اینکه لینک بلاگ شما را در وبلاگ خودم می بینم خوشحالم.
موفق باشید.

انجمن تخصصی محیط زیست ایران یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 15:38 http://www.mohit-zist.com/

با سلام خدمت شما دوست عزیز و دوستدار محیط زیست.
بدین وسیله به اطلاع شما میرسانیم اولین انجمن تخصصی محیط زیست ایران افتتاح شده است .
منتظر حضور گرم و فعالیت شما در این سایت هستیم .

انجمن های تخصصی محیط زیست ایران ، تریبون آزاد دوستداران محیط زیست ایران .

elyma یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 23:30 http://iran-history.blogsky.com

سلام نرگس جان ...
روی لینک زیر کلیک کن و عضو شو مطمئن باش ضرر نمی کنی .
http://www.xpango.com?ref=91351934
بدرود...

سلام
بابا جان ، بی خیال من ... من دوبار تمام مراحلش رو طی کردم حتی لوگوش رو هم قرار دادام اما خیلی تمایل ندارم..

حامیان سبز دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 11:59 http://www.irspca.com

سلام دوست عزیز

امیدوارم حالتون خوب باشه و و وبلاگتون روز به روز بهترتر و مفیدتر بشه

من مدیر سایت حامیان جانداران خدا هستم و وب سایتی رو به تازگی طراحی نموده ایم که می تونه مطمئنا مفید واقع بشه و برای تمامی حقیقت طلبان و انسانهای با وجدانی مثله شما توصیه می کنم که ازش بازدیدی داشته باشید

می خواستم که از جنابعالی دعوت کنم که به سایت محیط زیستی ما هم سری بزنید و از دهها مقاله و مطالب وکتاب و عکس و سرگرمی و مطالب متنوع مفید اون استفاده فرمایید

حتی می تونید در تالار گفتگوی اون هم عضو بشید ونظرات یا سوالات و موارد خودتون رو مطرح فرمایید و با دیگر دوستان همفکری نمایید

با جانداران خدا بیایید کمی مهربانتر باشیم

منتظر حضور فعالانه و سبز شما هستم به امید دیداری بهترتر و بیشتر. منتظرتان در سایتمان می باشم. ممنون[گل]

سلام
مروری اجمالی به سایت شما داشتم که به نظر بسیار پربار می باشد، مطمئنا به طور دائم از مطالب آن استفاده می کنم ، پیشاپیش از فعالیت ارزنده شما حمایت و تشکر می کنم

m.ghorayshian دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 22:56 http://www.eshghoerfan.com/

ta anjaieke dar dastrese man bodeh site khanome saffar bedone hargone wabastegi hai sisasi watablighati na tanha yeki az behtarin ha dar zabane farsi ast balke batawajoh be tadode site hai mohite zist dar orupa ke az emkanate tekniki wa mali khobe dolati brakhrdarand reghabat mikonad entekhab mozo wa sadegi anan wa hamchenin hozore khode ieshan dar hedayat wa pasokhgoie be mokhatebane site az jomle nokate ghabele taghdir ast

این کامنت رو خودم از روی سایت نظرسنجی وبلاگ محیط زیستی برداشتم و در وبلاگم منتشر کردم... آخه فردی که برام این نوشته ها رو توی اون سایت نظر سنجی گذاشته خیلی برام عزیز، و مدتها بود که دلم میخواست نوشته ای از ایشون توی وبلاگم باشه ،‌اما متاسفانه شانس نداشتم.. امروز که نوشته ایشون رو دیدم کلی ذوقم شد.. حیفم اومد حالا که هر چی به استاد اصرار میکنم برام بنویسه، چیزی ننوشت، حالا این نوشته رو از دست بدم..
ممنون آقای قریشیان ،‌ خوشحالم کردید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد