محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

فناوری نوین جمع آوری و دفن دی اکسید کربن

 

ژاپن و استرالیا موافقت کردند تا به طور مشترک فن آوری نوین جمع آوری و دفن تمامی دی اکسید کربن تولیدی توسط کارخانجات تولید برق زمین گرمایی را مورد آزمایش قرار دهند.

به گزارش روز دوشنبه تلویزیون سراسری ژاپن (ان .اچ .کی )، گاز دی اکسیدکربن از جمله گازهای گلخانه‌ای درجهان است که موجب گرمایش جهانی و تغییرات آب و هوایی در جهان می‌شود.

منابع مطلع گفتند که سه شرکت برق ژاپن از جمله جی پاور و شرکت -های برق استرالیا آزمایش فن آوری جدید در این زمینه را از سال مالی جاری را آغاز می‌کنند. (سال مالی ژاپن از روز سه شنبه آغاز خواهد شد.)

این گزارش می‌افزاید : شرکتهای ژاپنی و استرالیایی درنظر دارند تا گازهای دی اکسید کربن انتشار یافته از نیروگاهای زمین گرمایی در شمال کویینزلند استرالیا، را گرفته و آنها را به صورت مایع درآورند.

دی اکسید کربن مایع سپس در یک معدن گاز طبیعی که غیرقابل استفاده است ، در ۲۵۰کیلومتری زیرزمین دفن می‌شود.

شرکتهای برق ژاپنی و استرالیایی درنظر دارند تا تاثیر دفن گازدی اکسید کربن را بر محیط زیست و همچنین هزینه جمع آوری و حمل آن را نیز مورد مطالعه و بررسی قرار دهند.

چنین فن آوریهای نوینی توجهات بین‌المللی را در مقابله با گرمایش جهانی به خود جلب کرده است .

ژاپن خواستار آن است که با معرفی فن آوریهای نوین خود به آرامش جهانی و نیز به کاهش با ثبات گازهای گلخانه‌ای و مقابله با گرمایش جهانی کمک کند.

در این ارتباط ، استرالیا روز چهارشنبه با استفاده از یک فناوری آزمایشی و به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، پمپاژ گاز دی‌اکسید کربن را به اعماق زمین آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از کانبرا، استرالیا از معدود کشورهایی است که از این فناوری استفاده می‌کند، اما کارشناسان محیط زیست با انتقاد از چنین تلاشی خواستار اتخاذ اقداماتی گسترده‌تر در زمینه مجبور کردن صنایع به کاهش انتشار آلاینده‌ها شدند.

از سال ۱۹۹۶میلادی تاکنون، سالانه حدود یک میلیون تن گاز دی اکسید کربن به زیر بستر دریای شمال تزریق شده و همین مقدار نیز طی دو سال پیش در میادین گازی "صلاح" الجزایر دفن شده است.

نظرات 5 + ارسال نظر
هومن پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 21:09 http://hoomanjangali.persianblog.ir

وبلاگ زیبا و با محتوایی دارید. خوشحالم از آشنایی با صفحه شما

سلام
از حضور سبزتون ممنونم... شما هم وبلاگ مفیدی دارید که فقط نمیدونم چرا متاسفانه از بیست اسفند تا به حال مطلب جدید نگذاشتید
موفق باشید

زئوس پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 21:10

سلام خانم مهندس
آیا ایران هم گاز گلخانه ای تولید میکنه؟میشه نام ببرید؟؟!!
اینم خبر جالبی بود .
ممنون که باعث بالا رفتن اطلاعات عمومی امثال من میشید

سلام
بله... تمام شهرهای صنعتی دنیا، به راحتی تولید کننده گاز گلخانه ای هستند... ماشالله توی ایران هم که صنایع آلاینده کم نداریم... خروجی گازهای اتومبیلها، کارخانه ها،‌ وسایل گرم کننده ،‌همگی از این قبیل هستند... امیدوارم بتونم یه وقتی بزارم و اطلاعات کاملی از گازهای گلخانه ای در اختیارتون بزارم

الهه جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 01:00 http://iran-history.blogsky.com

سلام نرگس جان ممنون از اینکه به پاسخ سوال من لبیک گفتی و مفید هم بود ولی خودمونیم اکتیو شدی زود به زود
مطالب را تازه میکنی .
در هر حال موفق باشید و بدرود..

عیلک سلام خانم الهه
پاسخها که قابلی نداشت
اکیتو هم بودم (این رو با خشم بخون) چون تعطیلات بود و کار خاصی نداشتم ترجیح دادم یه حالی به خوانندگان وبلاگم ،‌مخصوصا شما بدم ( این رو هم با طنز بخون)
به تنبلی من و خودت نگاه نکن بعضی وبلاگها هر روز و روزی چند تا مطلب توی وبلاگشون قرار میدن .. دیگه هر سه چهار روز یک بار ، فکر کنم خوب باشه دیگه تنبل خانم

دانشجو یکشنبه 28 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:36

ایا تا حالا به جز ژاپن منظورم ترسیب دی اکسید کربنه این کار جای عملی شده یا کارهای مشابه انجام شده.ممنون

سلام
به کارگیری این شیوه از جمع آوری دی اکسید کربن ، به ابتکار ژاپن بوده واینکه بعد از این تاریخ قراردادی با سایر کشورها بسته شده باشد، اطلاعی ندارم

دانشجو دوشنبه 6 دی‌ماه سال 1389 ساعت 17:08

خیلی ممنون خانم مهندس ازاینکه جواب دادید .میشه جند ادرس در این زمینه اگر دارید برام بفرستید ممنون.در ضمن تون مطالب خیلی مفید است .

خواهش میکنم
اما کلی گشتم ببینم کدوم پست رو مدنظرتون بود
دوست عزیز سایتهایی که پیدا کردم رو ایمیل خواهم نمود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد