محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

سفر سبز

محمد تاجران، دوچرخه سوار سبزاندیش مشهدی و فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک ، که سابقه 16 ساله در ورزشهای کوهنوردی و دوچرخه سواری دارد، با هدف ترویج فرهنگ درختکاری  در سال 1384  تصمیم به سفر به دوردنیا با دوچرخه می گیرد. سفری که بدون پشتیبانی و حمایت مالی و حتی معنوی از سوی مروجان داخلی فرهنگ و مسئولین دولتی درحال انجام است.

 

  

 

به گفته وی، از مهمترین اهداف رکاب زنی دور دنیا ، جهانگردی و آشنایی با فرهنگهای ملل مختلف جهان، تلاش در ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و کاشت نهال در شهرهای مسیر حرکت و همچنین معرفی جاذبه های گردشگری ایران می باشد. مسیر حرکت وی طی مرحله اول سفر، که 12 آذرماه سال 1385 از شهر مشهد آغازشده کشورهای پاکستان، هندوستان، بنگلادش، تایلند، کامبوج ویتنام، لائوس، نپال و مالزی بوده است. 10222کیلومتر، طی 295 روز، همراه با کاشت درخت در مراکز فرهنگی، دیدار با کودکان بی سرپرست و بیماران مبتلا به ایدز، ملاقات با مسئولان محیط زیست،  کارگاههای زیست محیطی برای کودکان و ... ماحصل این فعالیت فرهنگی ورزشی در اولین مرحله از سفر سبز محمد تاجران است. 

دومین مرحله از سفر وی از تاریخ یازدهم آذرماه 1386 از تایلند شروع شده و پس از طی مسیرهای دشوار کوهستانی، جنگلی و .... کشور اندونزی (جاوه و سوماترا) بلاخره به سمت قاره اقیانوسیه جهت گیری نموده است. و انشاء الله حدود 6 الی 7 ماه دیگر با پایان یافتن مرحله دوم سفر سبز،  ایشان را در ایران ملاقات خواهیم کرد.

مدتها بود که درصدد بودم تا با حداقل معرفی مختصری از ایشان، بتوانم از قدرت اراده و شهامت آدمها در این دنیای پراز ظلم و تنهایی صحبت کنم، این روزها آدمها انقدر به زندگی روزمره و ماشین زده مشغول هستند که وقتی برای سرزدن به درون خود پیدا نمی کنند. کاری که آقای تاجران انجام داده شاید از دید برخی نه تنها منفعت شخصی ، حتی سود اجتماعی برای جامعه و یا محیط زیست ایران نداشته باشد،اما به نظر من، ارزشی که در این فعالیت خودجوش شکل گرفته و در حال تکمیل است، فراتر از آن چیزی است که در ذهن بگنجد و نشان از وسعت دید ایشان دارد. اینکه خود را اسیر برخی تمنیات و قید و بندهای زندگی نکرده و در راستای آرمانی بلند رکاب می زند.  به همه دوستان پیشنهاد میکنم تا هراز چندگاهی به سایت ایشان که گزارش سفر در آن درج می شود سری زده و با دنیایی دیگر آشنا شوند. 

   www.weneedtrees.com

امیدوارم فرصت تلطیف روح و افزایش ارتباط با طبیعت و خدای آن برای همه ما دست پیدا کرده و همچنین آقای تاجران نیز در این مسیر پرنشیب و فراز موفق، سلامت و درپناه حق باشند.

نظرات 6 + ارسال نظر
هایده قربانبیگی چهارشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 14:07

هایده قربان بیگی چهارشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 14:13

سلام دوست عزیزم از این که به خودت فرصت میدی که به وبلاگت برسی خیلی خوشحالم تنها آثاری که از آدم باقی میمونه غیر از بدی و خوبی آثار علمی و فرهنگیه دوست فرهنگی من امیدوارم یک روزی شاهد چاپ کتابات و آثار علمیت باشم

it was realy excelent

زئوس چهارشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 18:23

سلام خانم صفار
روزتون مبارک با چند روز تاخیر
خوشحالم که به روز کردید
مثل همیشه استفاده کردم از وبلاگ
ممنون

سلام........ ممنون از لطفتون

الهه چهارشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 20:38 http://iran-history.blogsky.com

سلام آشنای غریبه شما با انتخاب موضوع های به این جالبی که نشانه ی ذوق شما را می رساند . نفرماید که من بی ذوق هستم.

میترا پنج‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 17:56

با درود و تهیت

مقصر این دوست فابریک تو که تازه به من آدرس تارنمای شما را داد .
با تبریک
امیدوارم درگسترش حقایق بدون ترس و کوشا باشی

فرشاد و میترا

با درود بر تو یار قدیمی
دوست جونم،‌اول نشناختمت عزیزم، خوب شد اسم فرشاد رو اوردی وگرنه من تو هپروت میموندما ... قدم رنجه فرمودید ..... منتظر چشمان نظاره گرت در روزهای آتی به وبلاگم هستم .... بدرود

زئوس شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 19:21

سلام
وبلاگتون خیلی بهتر شد حالا شدید محیط زیستی
موفق باشید خانم مهندس
منتظر مطالب جدیدتون هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد