محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

محیط زیست پاک سوئد

کشور اسکاندیناویایی سوئد که به محافظت از محیط زیست معروف است، موفق شده است به مراتب بیشتر از حدی که قبلا در نظر گرفته شده بود، از انتشار کربن خود بکاهد، ضمن آن که رشد اقتصادی قابل توجهی داشته باشد.
وزارت محیط زیست سوئد  اعلام کرد، این کشور انتشار گاز دی اکسید کربن خود را از سال ‪ ۱۹۹۰‬تا ‪ ۲۰۰۶‬تقریبا ‪ ۹‬درصد کاهش داده است که این کاهش بسیار بیشتر از حدی است که در پیمان کیوتو برای این کشور در نظر گرفته شده است.
"هانس بورگ" مشاور سیاسی این وزارتخانه به پایگاه اینترنتی خبرگزاری فرانسه گفت، سوئد اجازه داشت که انتشار گاز دی اکسید کربن خود را بیش از چهار درصد افزایش دهد اما انتشار این گاز حدود ‪ ۹‬درصد کاهش یافت که این بدان معناست که سوئد میزان انتشار دی اکسید کربن خود را ‪ ۱۲/۷‬درصد کاهش داده است که این میزان بیش از توافق صورت گرفته بر اساس پروتکل کیوتو است.
این کشور اسکاندیناوی در کنار رعایت سیاستهای زیست محیطی، رشد اقتصادی زیادی را نیز در طول این دوره به ثبت رسانده است.
"آندریاس کارلگرن" وزیر محیط زیست سوئد در بیانیه‌ای اعلام کرد، توسعه‌های صورت گرفته در سوئد فرصتی به آنها می‌دهد تا به سایر کشورهایی که در زمینه کاهش گازهای گلخانه‌ای تردید دارند، نشان دهند که داشتن رشد اقتصادی همزمان با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای امکان پذیر است. وی گفت، این بدان معنی است که آنها می‌توانند از طرفی کشورهای صنعتی را که هنوز اقدامات کافی برای کاهش انتشار دی اکسید کربن انجام نداده‌اند تشویق کنند و از طرف دیگر کشورهای در حال توسعه را متقاعد سازند که توسعه پایدار جامعه امکان پذیر است.
پروتکل کیوتو که دسامبر سال ‪ ۱۹۹۷‬به امضاء رسید و فوریه سال ‪ ۲۰۰۵‬به اجرا درآمد از کشورهای صنعتی که عامل انتشار حدود ‪ ۳۰‬درصد انتشار گاز دی اکسید کربن در جهان هستند می‌خواهد تا انتشار این گاز را در فاصله زمانی سال ‪ ۲۰۰۸‬تا ‪ ۲۰۱۲‬به میزان پنج درصد نسبت به سطح این گاز در سال ‪۱۹۹۰‬ کاهش دهند.
یک گروه زیست محیطی آلمان به نام "جرمن واچ" اوایل ماه دسامبر با انتشار گزارشی اعلام کرد که سوئد بیشترین فعالیت را برای محافظت از آب و هوا انجام داده است.
وزارت محیط زیست سوئد اعلام کرد، انتشار گازهای گلخانه‌ای خانه‌ها و خدمات در این کشور به علت مصرف انرژی‌های پاکیزه‌تر بیش از ‪ ۵۰‬درصد از سال ‪ ۱۹۹۰‬کاهش یافته است. انتشار دی اکسید کربن بخش حمل و نقل سوئد نیز برای اولین بار در عرض چندین سال در حال کاهش یافتن است. سوئد در شهرهای بزرگ خود اتوبوس‌هایی را وارد سیستم حمل و نقل کرده است که با سوخت پاکیزه کار می‌کنند و در ماه ژوئیه در استکهلم پایتخت این کشور به منظور کاهش ترافیک و آلودگی هوا عوارض جاده وضع کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد