محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

خبرهای ارسالی توسط خوانندگان وبلاگ

به خاطر اینکه برخی خبرهای ارسالی توسط دوستان در قسمت نظرات ، ممکن است  تاریخ مصرف کوتاهی داشته باشد،  اطلاعات ارسالی توسط دوستان را که اکثراً با موضوع روز اجلاس تغییرات آب و هوای بالی اندونزی همگام است ، با نام خودشان بر روی صفحه اصلی قرار می دهم .امیدوارم همواره با ذکر منبع خبر و مشخصات شخصی خود، بنده را در نقل قول اخبار مذکور یاری دهید

 

کنفرانس بالی در آستانه شکست!!

گفت و گوهای سازمان ملل برای تغییرات آب و هوایی به دلیل اینکه اتحادیه اروپا و امریکا بر سر تصمیم، به منظور کاهش انتشار گاز های گلخانه ای به بن بست رسیده اند در آستانه شکست قرار گرفته  (منبع : شبکه الجزیره)
ضمناً، کنفرانس بالی برای دستیابی به توافقی بین المللی برای آب و هوا تمدید شد (منبع : شبکه فرانس
۲۴)
آقای حسین رجبی _ مشهد مقدس

 

اروپا تهدید کرد درصورت شکست کنفرانس بالی، مذاکرات جوی به رهبری آمریکا را تحریم می کند
یک مقام عالیرتبه اتحادیه اروپا در زمینه سیاست زیست محیطی، در کنفرانس بالی اتحادیه اروپا با متهم کردن آمریکا به اینکه سد راه هدف گذاری برای کاهش عمیق آلودگی در کنفرانس تغییرات جوی جاری در بالی (اندونزی) شده است، تهدید کرد گفتگوهای ماه آینده به رهبری آمریکا در باره گرمایش زمین را تحریم خواهد کرد. نماینده عالیرتبه اتحادیه اروپا، آمبرتو روسا (رئیس سیاست های زیست محیطی پرتغال) که پنجشنبه در اندونزی سخنرانی کرد، گفت اگر مذاکرات بالی به شکست بیانجامد، نشست کشورهای بزرگ اقتصادی جهان در ایالات متحده آمریکا بی معنی خواهد بود. اتحادیه اروپا و اکثریت
۱۹۰ کشور شرکت کننده در مذاکرات بالی خواهان تعیین هدفی برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای به میزان ۲۵ تا ۴۰ درصد هستند. ایالات متحده، کانادا و ژاپن مخالف تعیین چنین هدفی هستند. مقام عالیرتبه اتحادیه اروپا در زمینه سیاست زیست محیطی، گفت بن بست پیش آمده بین آمریکا و اروپا این مذاکرات، که قرار است جمعه خاتمه یابد، را به خطر انداخته است. رئیس هیات نمایندگی آمریکا در بالی، پائولا دوبریانسکی، گفت وی امیدوار است که هنوز وقت برای دستیابی به توافق و هماهنگی برای تدوین یک «نقشه راه بالی» وجود داشته باشد. منظور از این نقشه راه این است که تا سال ۲۰۰۹ دستورالعملی باشد برای مذاکرات آینده بر سر تهیه پیمان جانشین پیمان کیوتو. پیمان کیوتو، که در سال ۲۰۱۲ منقضی خواهد شد، کشورهای ثروتمند را مکلف می کند تولید گازهای گلخانه ای خود را، در مقایسه با میزان ۱۹۹۰، پنج درصد کاهش دهند. آمریکا از کشورهای بزرگ اقتصادی جهان خواسته است تا در ماه آینده برای مذاکره در مورد کاهش گازهای گلخانه ای در هاوایی گرد هم آیند.

خواننده گمنام وبلاگ(من همونم   آره همون که میدونی)


دانشمندان اعلام کرده اند دمای کره زمین یک درجه گرمتر شده است و در پیش بینی های صورت گرفته در مورد زمین به این نتیجه رسیده اند که در چند  دهه یا هزار ساله دیگه کره زمین با دومین عصر یخبندان مواجه خواهد شد که یکی از دلایل آن میتواند انتشار بی رویه گاز های گلخانه ای باشد

آقای حسین رجبی_ مشهد مقدس

 

هزاران داوطلب و سرباز کره جنوبی پاک کردن سواحل آلوده به نفت را  شروع کرده اند
مقامات کره جنوبی میگویند بامداد یکشنبه، با بستن آخرین حفره از سه حفره ای که در برخورد یک یدک کش با یک نفت کش عظیم در مخازن این نفت کش بوجود آمده بود جلوی نشت هزاران تن نفت خام بیشتر را به دریای زرد گرفته اند.  از روز جمعه که این تصادف رخ داد تا امروز بیش از ده هزار تن نفت از نفت کش آسیب دیده که در پنج کیلومتری بندر ملیپو واقع در نود کیلومتری سئول پایتخت کره جنوبی لنگر انداخته بود به دریا نشت کرده است. مقامات کره جنوبی که از دیروز شاهد نزدیک شدن لکه های عظیم نفت به سواحل جنوب غربی کشور بودند در مورد خطری که صنعت ماهیگیری کره جنوبی با آن روبروست هشدار داده اند.  امروز هزاران پلیس، سرباز، و جمعیتی از داوطلبان در یک مسیر هفده کیلومتری ار ساحل آلوده به نفت سیاه تلاش گسترده ای را برای پاک کردن ماسه های آغشته به این آلودگی آغاز کردند. وزیر امور دریائی کره جنوبی میگوید احتمالا بیش از یک ماه طول خواهد کشید تا آلودگی پاک شود. نفت کش حامل دویست و شصت هزار تن نفت خام بود.

خواننده گمنام وبلاگ(من همونم   آره همون که میدونی)

 

نظرات 4 + ارسال نظر
زئوس شنبه 24 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 08:13

سلام خسته نباشین
از اینکه وبلاگتون هر روز جدید تر میشه خوشحالم
اینم کار جالبی بود که نظرات رومنعکس کردین صفحه اصلی
موفق باشین

من همونم آره همون که میدونی شنبه 24 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 13:48

آمریکا و اتحادیه اروپا با میانجیگری اندونزی ممکن است در مورد تغییرات جوی توافق کنند

نمایندگانی که در کنفرانس سازمان ملل متحد در بالی در مورد تغییرات جوّی شرکت کرده اند میگویند به نزدیک شدن آمریکا و اروپا برای رفع اختلاف راجع به هدف های آتی در مورد گازهای موسوم به گلخانه ای خوش بین شده اند. به گفته اشتاوروس دیماس وزیر محیط زیست در اتحادیه اروپا، در مورد اعلامیه پایانی کنفرانس، که قرار است امروز پایان بگیرد، پیشرفت هائی حاصل شده است. اتحادیه اروپا خواستار آن شده بود که کشورهای ثروتمند تا سال ۲۰۲۰ نشت گازهای گلخانه ای را بین بیست و پنج تا چهل درصد کاهش دهند. واشنگتن قویا با این خواست مخالفت کرده است. اندونزی، که کشور میزبان کنفرانس است، پیش نویس مصالحه ای را ارائه داده است که خواست اتحادیه اروپا را کنار میگذارد ولی تاکید میکند نشت گازها تا سال ۲۰۵۰ باید به نصف کاهش یابد. بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد که به تیمور شرقی سفر کرده است میگوید اگر بن بست برطرف نشود به کنفرانس بازخواهد گشت.

من همونم آره همون که میدونی یکشنبه 25 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 12:52

ورود یک زرافه در یکی از کشورهای آفریقایی به محدوده فرودگاه هواپیماهای کوچک باعث وقوع سانحه ای شد که در تاریخ صنعت هوانوردی بی نظیر بوده است.
شرمنده که این قابلیت اینجا نیست که عکسشم بفرستم.خیلی تاثر برانگیزه

اگر نمی شد عکس رو بفرستید ‌ُ میشه که آدرس سایت یا وبلاگش رو بدید تا خودمون حضوری بریم ببینیم!!!!!!!!!!

محمود سه‌شنبه 27 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 23:53 http://motefavet.parsbb.com

انجمن و تالار بزرگ دنیای مجازی افتتاح شد..........



برای ورود به این انجمن روی لینک زیر کلیک کنید.



http://motefavet.parsbb.com



با آمدن در تالار و انجمن دنیای مجازی و عضویت در آن طعم ارتباط مستقیم و صمیمی با دوستان دیگر خود را بچشید.....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد