محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

هشدار دبیر کل ُ بان کی مونُ در آستانه ورود به دوره اقتصاد سبز

 

دبیرکل سازمان ملل متحد، درباره خطر گرمایش جهانی هشدار داد.
"بان کی مون" در مقاله‌ای در روزنامه "ماینیچی"، تاکید کرد که اگر جامعه بشری هر چه زودتر در این زمینه چاره اندیشی نکند، با پیامدهای بدی روبرو خواهد شد. 
دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به این که گرم شدن کره زمین یک واقعیت است، گفت: عامل بروز این پدیده نیز ما انسان‌ها هستیم و اگر در برابر این پدیده کاری نکنیم یخ‌های قطبهای جنوب و شمال آب شده و به دلیل بالا آمدن سطح آب دریاها، بسیاری از زمینها به زیر آب فرو خواهند رفت. 
وی  همچنین افزود: بی‌توجهی به این پدیده، ممکن است سبب نابودی یک سوم از گیاهان روی زمین و گسترش خشکسالی و بی‌آبی و گرسنگی در جهان ، بویژه در مناطق آفریقایی و آسیای میانه شود.
وی در مقاله خود افزود: جهان تاکنون سه تحول اقتصادی را تجربه کرده است که شامل انقلاب صنعتی، انقلاب فناوری و جهانی شدن اقتصاد است و هم اکنون در آستانه ورود به دروازه چهارمین تحول اقتصادی هستیم که نامش "دوره اقتصاد سبز" است.
به گفته دبیرکل سازمان ملل، این برآورد وجود دارد که اگر ما ‪ ۱۰‬درصد به میزان سرمایه‌گذاری خود در بخش فناوری بیافزاییم،می‌توانیم در ‪ ۱۵‬سال آینده حجم مصرف انرژی در جهان را به نیمی از سطح کنونی برسانیم.
وی افزود: تا سال ‪ ۲۰۲۰‬میلادی بازار صنعت درست کردن انرژی که گازهای گلخانه‌ای خارج نمی‌کند، یک تریلیون و ‪ ۹۰۰‬میلیون دلار برآورد شده است و این موضوع می‌تواند انگیزه‌ای برای بازسازی ساختار صنعتی جهان باشد. 
بان کی مون با اشاره به این موضوع افزود: دانشمندان کار خود را انجام داده‌اند و هم اکنون نوبت سیاستمداران است تا وظیفه خود را به درستی انجام دهند. هم اکنون نیروی کاری و رهبری سیاستمداران کشورهای جهان در زمینه چگونگی مقابله با پدیده گرمایش کره زمین به آزمایش گذاشته شده است.

نظرات 3 + ارسال نظر
محسن شنبه 17 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 16:38 http://noroozi.wordpress.com

سلام
خوبی بیدی ;)
اگه خدا بخواد باز میخوام وبلاگ نویسی رو شروع کنم...
اما این بار رو ؛وردپرس؛
راستی شروع وبلاگ نویسی رو بهت تیریک میگم @};-
یه وبلاگ ساده و علمی و عالییییییی - (من وبلاگتو لینک کردم)
برایت ارزوی ژیروزی میکنم و امید وارم به کارت ادامه بدی و دل سرد نشی ٬ مخصوصا اگه دیدی وبلاگت زیاد بازدید کننده نداره و زیاد نظر نمیدن ٬ اولشه ... اگه بعد از ۳-۴سال این احساس رو پیدا کردی ایراد نداره... ولی کمتر از این مدت بهتره به این چیزها فکر نکنی :D
اگه کمکی از دست من بربیاد ! خوشحال میشم بتونم خدمتی کرده باشم :P
اگه فعلا امری نیست ....بای
به ما هم سر بزن ( هرچند هنوز راه نیفتاده)

سلااااااااااااااام جناب نوروزی
خوشحالم که مجبور شدی دوباره به راه خودت توی وبلاگ نویسی ادامه بدی... من همیشه به وبلاگ عنقریب به گل نشستتون سر می زنم اما خبری نیست... منتظرما...... میخوام بیام سراغت....

zeoos یکشنبه 18 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 16:34

سلام
امروز و دیروز برای جلسه ای که در مورد گرم شدن زمین در مالزی داره برگزار میشه کلی مردم تظاهرات کردند و خواستند که رهبران کشور ها تصمیم خوبی در این مورد بگیرند
تو استانبول هم مردم از دولت خواستند که پروتکل کیوتو رو امضا کنند
این گرم شدن زمین از نظر بیماری های مختلف امیت زیادی داره
که شما حتما میدونید که مهمترین اونها سرطان پوسته

در مورد توضیحات مربوط به خلیج فارس خیلی خیلی ممنون
موفق باشید خانم مهندس

ممنون استاد........
عجب اطلاعات خوبی برام از وضعیت حواشی برخی موضوعات دارید... خیلی ممنونم ... پیگیری شما ِ سر ذوق می آرم

من همونم آره همون که میدونی یکشنبه 18 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 23:34

دانشمندان هشداردادند برای کاهش گازهای گلخانه ای فقط پانزده سال وقت باقی است

بیش از دویست دانشمند سرشناس جهان از هیات های نمایندگی در کنفرانس سازمان ملل متحد راجع به تغییرات جوّی خواستار کاهشی بیشتر و سریعتر در نشر گازهای موسوم به گلخانه ای شده اند. این دانشمندان در اعلامیه ای که امروز، پنجشنبه، در بالی، محل برگزاری کنفرانس منتشر ساختند از دولت ها خواستند تلاش کنند گازهای گلخانه ای را تا سال ۲۰۵۰ به نصف کاهش دهند. اغلب دانشمندان میگویند نشر گازهای گلخانه ای نظیر متان یا اکسید کربن، و نفوذ آنها در جوّ عاملی موثر در افزایش گرمای کره زمین است. دانشمندان به دولت ها هشدار داده اند که برای کاهشی موثر در گازهای گلخانه ای فقط ده تا پانزده سال وقت باقی است. آمریکا که یکی از تولید کنندگان عمده گازهای گلخانه ای در جهان است در کنفرانس بالی برای انجام ندادن اقدامات کافی در مورد کنترل گازهای گلخانه ای بشدت مورد انتقاد قرار گرفت. یک کمیته کنگره آمریکا روز چهارشنبه با تائید لایحه ای که مستلزم محدود ساختن نشر کربن است ، گامی عمده در جهت مبارزه با گرم شدن کره زمین برداشت. کمیته محیط زیست و خدمات عمومی در سنای آمریکا با یازده رای موافق در مقابل هشت رای مخالف لایحه ای را تائید کرد که مستلزم کاهشی هفتاد درصدی در نشر گازهای گلخانه ای در تمامی بخش های اقتصاد آمریکا، از جمله نیروگاهها و صنایع تا سال ۲۰۵۰ است. این لایحه قرار است در اوایل سال آینده برای بررسی نهائی به جلسه عمومی سنا فرستاده شود.

دوست عزیز ُ‌ که خیلی هم کنجکاو شدم بدونم ُ‌ کدوم همونی هستید که میدونمُ‌ لطفاْ ضمن معرفی خودتونُ‌ منبع خبر جالبتون از کنفرانس اعضاء کنوانسیون تغییرات آب و هوا که در بالی اندونزی برگزار میشه رو برام بنویسید تا بتونم به راحتی از مطلب در صفحه اصلی وبلاگ استفاده کنم..........خیلی ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد