محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

محیط زیست جهانی

GLOBAL ENVIRONMENT

مقام دومی اطلس مناطق حفاظت شده ایران در نمایشگاه مسکو

مجموعه اطلس مناطق حفاظت شده ایران در نمایشگاه بین‌المللی کارتوگرافی که در مسکو برگزار شد به مقام دوم کیفیت در دنیا دست یافت. اکثر کشورهای جهان در انجمن بین‌المللی کارتوگرافی عضویت دارند و سازمان نقشه‌برداری کشور نیز نماینده ایران در این انجمن است.
مدیر پروژه کارتوگرافی اطلس مناطق حفاظت شده ایران به خبرنگار ایرنا گفت:انجمن بین‌المللی کارتوگرافی هر دو سال یکبار نمایشگاهی برگزار می‌کند که امسال این نمایشگاه در مسکو برگزار شد.
مهندس ابوالفضل خسروی با اشاره به این که تاکنون همیشه کشورهای اروپایی و آمریکایی دراین نمایشگاه مقام می‌آوردند، گفت این نخستین باری است که یکی از کشورهای خاورمیانه به این مقام نائل می‌شود.
وی در خصوص مجموعه اطلس مناطق حفاظت شده ایران گفت: این اطلس به منظور معرفی ‪ ۱۶۰‬منطقه حفاظت شده که بیش از ‪ ۷‬درصد کل مساحت کشور را پوشش می‌دهد، با همکاری دانشگاه تهران، سازمان محیط زیست و شرکت مهندسان مشاور گئوداد منتشر شد. 

شایان ذکر است  این مناطق تحت عناوین پارک‌های ملی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و منطقه در این مجموعه طبقه‌بندی شده‌اند. این اطلس به دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه شده و هر صفحه از آن به معرفی یک منطقه اختصاص یافته است افزود: در اطلس مناطق حفاظت شده ایران جداول، نمودارها، عکس‌ها، نقشه‌های ماهواره‌ای، آمار و اطلاعاتی دقیق از موقعیت، مساحت، پستی و بلندی و بارندگی مربوط به مناطق حفاظت شده که به مناطق چهارگانه تقسیم شده‌اند، درج شده است.

نظرات 2 + ارسال نظر
آرش یکشنبه 11 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 18:10

سلام
دستتان درد نکند. خیلی خوشحالم. اگر کمکی خواستید در خدمتم. خدا نگهدارتان

ممنون آقای مهندس.... امیدوارم بتونم با کمک بقیه دوستان و شما مطالب قابل استفاده ای توی این وبلاگ استفاده کنم

علی یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 19:59

این کتاب اطلس مناطق حفاظت شده ایران چاپ اول آن نایاب شده چندقرن دیگر قرار ه تجدید چاپ شود دیگر تجدید چاپ یک کتاب آن قدر سخت نیست چند قرن دیگر باید منتظر بمانیم آیا اصلا قراره تجدید چاپ بشه آون وقت می گن مردم کتاب نمی خوانند کو کتاب!

سلام
به نظر شما الان من چه کاره بیدم ؟؟!!!!
مسئول امو رچاپ یا امور مالی سازمان حفاظت محیط زیست ؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد